  • Data: 2008-03-15 09:41:37
    Temat: Re: prawa autorskie do meczu piłkarskiego
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg> szukaj wiadomości tego autora

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > Jesteś członkiem PZPN? BO jak nie, to ich statut możesz mieć w
    > głębokim poważaniu.

    Bzdura. Poczytaj ustawę o sporcie kwalifikowanym, to dowiesz się kogo
    dotyczy statut PZPN.

    > Ja sobie też mogę napisać w regulaminie domowym, że jestem
    > właścicielem praw majątkowych do wszystkiego, co leci w moim
    > telewizorze.

    Ale jak rozumiem ten przepis tam się znalazł, bo wszyscy posiadacze tych
    praw w jakiś sposób przekazali je do PZPN. Próbuję się właśnie
    dowiedzieć, kto te prawa przekazał.

    > Moim zdaniem prawo nie zabrania. Ale praktyczne zrealizowanie może
    > być kłopotliwe, bo organizator nie musi Ci umożliwić niczego więcej
    > niż to, za co zapłaciłeś.

    Po pierwsze to nic mi nie musi umożliwiać - dopóki nikomu nie będę
    przeszkadzał to może mi co najwyżej próbować kamerę zasłonić. No i
    wyrzucić też mnie nie może. A po drugie, to kto jest organizatorem meczu
    reprezentacji Polski?

    Tak mnie właśnie naszło, jest 'afera' z prawami do transmisji meczów
    Euro 2008, za które TVP nie chce zapłacić kupy kasy. Chyba taniej by im
    wyszło po prostu postawić na trybunach kilka kamer i spokojnie zrobić
    transmisję?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak