eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawa autorskie - co z zrobić aby móc wykazać w przyszłości ze jest się autorem › Re: prawa autorskie - co z zrobić aby móc wykazać w przyszłości ze jest się autorem
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawa autorskie - co z zrobić aby móc wykazać w przyszłości ze jest
    się autorem
    Date: Tue, 13 Nov 2007 00:45:22 +0100

    W wiadomości news:fhalk2$v36$1@news.dialog.net.pl Paweł

    > Na podstawie umowy o pracę tworze dla swojego pracodawcy strony
    > internetowe. Oczywiście majątkowe prawa autorskie przechodzą na
    > pracodawce, przy mnie pozostają osobiste prawa autorskie.
    > Co zrobić, aby móc w przyszłości wykazać, że jestem autorem danej strony
    > - tworzę kod PHP, JavaScript, HTML (czyli coś co można określić jako
    > program komputerowy?. Grafika do stron nie jest moim dziełem.
    Więc twórca elementów graficznych posiada do nich prawo autorskie. Może jest
    więc współautorem?
    Tak czy inaczej nie możesz IMO sobie przypisać sobie autorstwa całości,
    powinieneś co najmniej podać autora/właściciela elementów graficznych.

    > Oczywiście w konie strony, umieszczam odpowiednie znaczniki informujące
    > iż to ja jestem autorem. Jednak mam uzasadnioną obawę, że wszelkie
    > informacje o autorstwie zostaną usunięte, bez mojej zgody.
    > W firmie jedyną osobą która wie, co robię jest właściciel, zatem
    > świadków mego autorstwa będzie brak.
    > Jak w inny sposób będę mógł wykazać, że to ja jestem twórcą?
    Przede wszystkim bym zażądał zawarcia w umowie o pracę odpowiedniego zapisu.
    Ale to może nic lub niewiele dać. Tym bardziej, że skoro to umowa o pracę to
    kod źródłowy materialnie jest własnością pracodawcy.
    Z drugiej strony dlaczego chcesz móc w przyszłości wykazać, że to twój
    produkt? Niech o dowody martwi się ten,kto będzie chciał temu zaprzeczyć
    (prawo autorskie do kodu źródłowego nadal są twoje).

    --
    Jotte