    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pracodawca nie placi ZUSu - co mu grozi
    Date: Wed, 23 Aug 2006 01:21:51 +0200

    Użytkownik "Ketmia" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ecfrg6$gat$1@inews.gazeta.pl...

    > Pracuje w firmie, ktora naprawde nie wiem na jakich warunkach funkcjonuje...
    > firma handlowa, nie widac zeby wiele sprzedawala...

    To że nie widać, to nie znaczy, że firma nie ma jakiegoś tam obrotu, o którym
    nie wiesz jako pracownik.

    > W kazdym razie wlasciciel posiada kilka firma, jedna (w ktorej notabene jestem
    > zatrudniona)w polowie lipca odsprzedal osobie, ktora umarla...

    Ale umarła po odsprzedaży, czy już nie żyła w chwili tej czynności prawnej. Bo
    to ma kluczowe znaczenie dla zagadnienia.

    > poinformowal wszystkich ze firma juz na miejscu nie istnieje... zmienila adres
    > i wlasciciela... a umowy bedziemy miec na nowa, ktorej jeszcze nie ma,

    Coś się tu plączesz w zeznaniach. Jak to nie ma, skoro sprzedał. To co sprzedał?

    > na poinformowaniu sie skonczylo, do tej pory nie dostalam swiadectwa pracy,
    > rozwiazania umowy , czy tez nowej, nic kompletnie nic, do tego pracodawca nie
    > placi zus'u (wiem bo sprawdzilam)

    W połowie lipca? No to kwestia zapłaty ZUS-u za lipiec ewentualnie wchodzi w
    rachubę. Miał czas do 20 sierpnia o ile się nie mylę. Zresztą jeśli zgąłsza Was
    do ubezpeiczenia, a nie płaci skąłdek, to ZUS sobie sam sparwę wyprostuje.
    teoretycznie jest to przywłaszczenie, bowiem niby pobrał je jako płątnik od Was,
    a nie dał ZUS-owi.

    > , natomiast wszystkie rmu'y sa wystawione i podpisane przez niego (nie przez
    > ksiegowa, to chyba falszerstwo)

    Jak się podpisuje swoim imieniem i nazwiskiem, to żadne fałszerstwo. Chyba, że
    podpisuje jej imieniem i nazwiskiem.

    > Pytanie co w takiej sytuacji, groza mu wieksze sankcje za falszerstwo
    > dokumentow, czy tez nieplacenie zusu i jeszcze te kombinacje z firmami i
    > zatrudnieniem, aktualnie chyba nigdzie nie jestem zatrudniona :(

    Chwilowo, to trudno prognozować. Moze wszystko jest OK!

    > nadmienie, ze okres mojego zatrudnienia liczy sie od 1 lutego...

    Co to znaczy "liczy się"?