  • Data: 2003-02-16 17:34:54
    Temat: Re: pozyczka
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zgodnie z art. 880 kodeksu cywilnego "Jeżeli dłużnik opóźnia się ze
    spełnieniem świadczenia, wierzyciel powinien zawiadomić o tym niezwłocznie
    poręczyciela.". No ale to przepis ogólny. Zajrzyj do umowy kredytowej i
    sprawdź, czy nie zawiera odrębnych unormowań w tym zakresie. Byłyby w tym
    wypadku obowiązujące.
    Jeśli nie znajdziesz tego typu postanowień odrębnych, to jesteś jako
    poręczyciel zobowiązany bankowi zwrócić kredyt, ale bez odsetek za okres, w
    którym bank nie dopełniał swojego obowiązku poinformowania Ciebie o zwłoce.
    Wydaje mi się również, że masz pełne prawo spłacać to w takich ratach, w
    jakich miała spłacać matka. Spróbuj skontaktować się z jakąś osobą decyzyjną
    w tej firmie i podjąć negocjacje.
    Jeśli to nic nie da, to pozostaje Ci spłacać niespłacone raty za matkę i
    czekać na ruch wierzyciela. Oblicz sam, ile mu się należy i jak uznasz, że
    spłaciłeś, to przestań płacić. Jeśli nie uznają Twoich racji, to nie Cię
    pozwą do sądu. Mnie się wydaje, że masz szansę na wygranie. Nie sądzę, by
    sąd zasądził odsetki za okres 4 lat.
    Zresztą, o ile dysponujesz stosownym kapitałem, to dla świętego spokoju
    spłać im cała kwotę główną wyraźnie to zastrzegając i informując, że z uwagi
    na fakt, że za zwłokę w spłacie winę ponosi BEST (nie powiadomił Cię o
    zwłoce) żadnych skutków finansowych tego nie masz zamiaru ponosić.