  • Data: 2015-11-02 00:00:31
    Temat: Re: pozew o zaplate z hestia
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Coś dziś nie w formie jesteś, Robert ;)

    > skuteczne. Poza numerem wypowiadanej polisy był tam przykładowo numer
    > polisy?

    Poza numerem polisy numer polisy? ;)

    > A co do złożenia wypowiedzenia na ręce salonu, zamiast
    > ubezpieczycielowi. Nie jest rzeczą klienta badać, jakie dokładnie
    > stosunki cywilnoprawne łączą agenta ubezpieczeniowego oraz
    > ubezpieczyciela.

    Salon nie jest agentem ubezpieczeniowym.

    > Jeśli agent wypowiedzenie przyjął, a nie był do tego
    > uprawniony, to w mojej ocenie ponosi ewentualną winę za spowodowaną
    > szkodę. Zapewne agent posługiwał się logi danej firmy ubezpieczeniowej.
    > Nie wiemy, czy był ich pracownikiem, czy świadczył usługę na podstawie
    > jakiejś umowy cywilnoprawnej, ale klienta w takiej sytuacji miał prawo
    > sądzić, że jest osobą uprawnioną do przyjęcia pisma do ubezpieczyciela.
    > Należałoby zatem co najmniej formalnie powiadomić go o podnoszonym przez
    > ubezpieczyciela roszczeniu.

    Z opisu wynika, że wypowiedzenie nie zostało złożone agentowi, tylko
    salonowi samochodowemu.

    Uznając jednak na chwilę, że pytający chciał napisać, że wypowiedzenie
    zostało złożone agencji ubezpieczeniowej działającej w salonie
    samochodowym, to trzeba sprawdzić, czy była to agencja dotychczasowego
    ubezpieczyciela. Nie jest to takie oczywiste, skoro złożenie
    wypowiedzenia nastąpiło przy zakupie ubezpieczenia *innej firmy*.

    --
    Liwiusz