    From: "Pastor Wredman" <w...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: poszukuję porady prawnej
    Date: Tue, 3 Jun 2003 08:04:18 +0000 (UTC)

    Darek <a...@g...pl> napisał(a):

    > Jesli dostales mieszkanie w darowiznie, a darczynca korzystal z ulgi
    > mieszkaniowej, to ta ulga przechodzi teraz na ciebie i jesli sprzedaz
    > mieszkanie wczesniej nie po 5 latach to ty bedziesz zwracal ulge
    > mieszkaniowa. Taka darowizna jest obarczona jeszcze innymi
    > obwarowaniami, ale one nie dotycza tego postu.

    To nie ten przypadek. Darczyńca nie korzystał z ulgi budowalnej, natomiast ja
    korzystam z ulgi w związku z tym, że rzecz odbyła się w ramach najbliższej
    rodziny. W związku z tym nie pobrano podatku do darowizny, ale wisi ów warunek
    5 lat. Wiem, że jest furtka w postaci "zmiany sytuacji życiowej", która by
    pozwalała na sprzedaż tego bez konieczności zapłacenia tego podatku, brak
    jednak precyzyjnej definicji cóż to za sytuacja. Oznacza to, że potrzebuję
    porady prawnika, który wie jaka jest praktyka w tych sprawach.

    Czy znasz może prawnika, który ma jakąś *praktyczną* wiedzę o takich sprawach?

    --
    wredman