  • Data: 2006-02-11 14:02:44
    Temat: Re: poswadczenie nieprawdy!!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kam [####k...@w...pl#.###] napisał:

    > jeśli chodzi o pracownika, to raczej kodeks pracy...
    > a co z poświadczeniem odpisu umowy, które też chcesz objąć tym
    > przepisem? z czego wynika uprawnienie?

    To uprawnienie nie musi wynikać z niczego konkretnego. Skoro ustawa
    nie zawęża kręgu osób uprawnionych do poświadczenia zgodności z
    oryginałem, to każdy to może zrobić. Inna sprawa, że niejednakową moc
    będą miały takie dokumenty. W banku raczej nie przyjmą kserokopii
    poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Jana KOWALSKIEGO i będą
    chcieli oryginału, by sobie zrobić kserokopię. Ale poświadcza już ją z
    reguły pracownik banku, który przecież również nie jest jakoś
    szczególnie do tego unormowany przepisem rangi ustawy.

    Do urzędu również musisz przyjść z oryginałem albo poświadczoną przez
    notariusza. Czasem procedura przewiduje poświadczenie przez inny
    urząd. W każdym razie ja nie widzę podstaw, by a'prori ograniczać krąg
    osób mogących dopuścić się przedmiotowego przestępstwa. Co najwyżej
    może się okazać, że ktoś dopuści się nieudolnego usiłowania, jeśli
    wyda pod własnym nazwiskiem fałszywe zaświadczenie o czymś, które to
    zaświadczenie z przyczyn proceduralnych nie będzie honorowane.