    From: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [pord] pierwszeństwo przejazdu
    Date: Thu, 27 Jul 2006 15:48:24 +0200

    > A dlaczego Twoim zdaniem nie mogą?
    > Założmy, ze wjechalem na rondo lewym pasem i chce jechac prosto. Przy
    > zjezdzaniu "spotykamy sie". Teoretycznie nie powinno sie to stac ale:
    > Ty mogles wjechac prawym pasem i skrecasz na rondzie w lewo (czyli
    > jedziesz 3/4 ronda). Tak wjechac Ci nie wolno (art 22 par1)
    > albo wjechales na rondo prawym pasem jedną "odnoge" dalej i chcesz jechac
    > prosto. Mozna raczej zalozyc ze wjezdzales na skrzyzowanie w chwili, kiedy
    > ja juz tam bylem (wjechalem odnoge wczesniej). W znakomitej wiekszosci
> [...]

    Mylisz sie w każdym punkcie. Na rondzie mozesz jeździc zewnętrznym pasem
    wkoło i masz peirwszeństwo (rondo z wjazdami z ustąpieniem pierwszeństwa,
    praktycznie wszystkie takie są). Zjeżdżając z pasa zewnętrznego na
    wewnętrzny musisz ustąpic pierwszeńtwa pojazdowi już sie na nim
    poruszającym. Dodatkowo wykonujac zjazd nie wolno ci zjechać bezpośrednio z
    pasa zewnetrznego, powinieneś najpierw zmienić pas na zewnetrzny i dopiero
    zjechać, bo inaczej wykonujesz skręt ze złego pasa, co jest nagminnie
    robione przez kierowców dodatkowo zajeżdżając innym drogę.