  • Data: 2010-05-05 11:24:49
    Temat: Re: [pord] kolizja, jak się bronić
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hrrjvg$jdg$1@news.onet.pl...

    > Czy jak walnie we mnie samochód jadący na czerwonym świetle, to też
    > będzie moja wina, bo nie upewniłem się, czy mogę dokonać bezpiecznego
    > manewru przejazdu przez skrzyżowanie?

    Znam kilka przypadków, gdy tak było, a winę tę uznał sąd prawomocnym
    wyrokiem. Najczęstszy, to dzwon samochodu opuszczającego skrzyżowanie,
    który z jakiegoś powodu nie mógł tego uczynić wcześniej z rozpędzonym
    samochodem, który widząc czerwone i żółte światło wpada na skrzyżowania w
    pełnym impecie na samym początku zielonego (na poprzecznej jest już
    formalnie czerwone) nie upewniwszy się, czy skrzyżowanie jest puste. Bywają
    bardziej złożone sytuacje.