  • Data: 2010-05-05 06:37:09
    Temat: Re: [pord] kolizja, jak się bronić
    Od: "Piotr A. (Aaapsik)" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Jesli policjanta klamie, to jak mowi przyslowie klamstwo ma krotkie nogi.

    Jesli masz na paierze oswiadczenia policjanta, ze wyminal samochod na swiatlach
    awaryjnych to:
    - wynika ze nie bylo trojkata ostrzegawczego
    - stal na srodku jezdni samochod z swiatlami awaryjni, nie bylo ludzi i sie nie
    zatrzymal?
    Czyli cos co powinno wzbudzac podejrzenie, a policjant to zignorowal?
    Nawet jak wygra sprawe, to ladny temat dla mediow: policjant nie zatrzymal sie, a
    jakby w srodku
    czlowiek umiaral na zawale serca ? Plus nagana za nie wypelnianie slubowania
    policjanta :-)

    - co z zasada ograniczoengo zaufania do kierowcy? wg mnie policjant ja tu zlamal. to
    ze swiecily
    swiatla awaryjne ... to nic nie znaczy. mogly sie wlaczyc przypadkowo. Jesli stuknal
    i sa widoczne
    mocne wgniecenia, to znaczy ze jechal szybko i zlamal w/w zasade.
    zobacz: http://pl.wikipedia.org/wiki/Zasada_ograniczonego_za
    ufania
    pord, rozdział 1, Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają
    prawo liczyć,
    że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba że
    okoliczności
    wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.
    (a tu wg slow policjanta byly okolicznosci wskazujace odmienne zachowanie, a nie
    zachowal sie -
    wyprzedzala z duza predkoscia co bylo powodem kolizji).

    - jesli policjant lub Ty gdzies dzowniliscie, to pamietaj, ze wszystkie rozmowy
    telefoniczne
    wykonywane z telefonow komorkowych sa nagrywane i przetrzymywane przez dwa lata przez
    frimy
    telekomunikacyjne. Udostepniane tylko na wniosek policji/prokuratury. To dobry sposob
    zabezpieczenia
    sie - w razie wypadku dzownisz do znajomego, mowisz ze jest to kolizja z policjantem
    i wtedy moze
    sluzyc za dowod, ze dzialaes pod presja :-)

    - jesli w kolizji uczestniczyl policjant, to sa okreslone zasady postepowania (trzeba
    poszukac) i
    jak to ludzie na pewno gdzies cos zrobiono nie tak :-)

    - jak najszybciej skontaktowac sie z wydzialem spraw wenwtrznych urzedu
    wojewodzkiego, zlozyc na
    pismie informacje z swoja wersja wydarzen. moze to nie pierwsza wina tego policjanta.

    - brakuje informacji, czy ta droga policjant jezdzil czesto, czy mogl znac osobe
    wjezdzajaca do
    bramy etc. - wtedy mozna wyjasniac, ze zawsze tedy jezdzil, znal ta osobe/samochod i
    nie domyslil
    sie, ze skrecal ?

    - policjant - jak to w policji, sa tez tacy, ktorzy go na pewno nie lubia i pewnie
    nie jest to jego
    pierwsze przewinienie. Jesli wesprzesz sie wysoko lub uruchomisz media, moga wyjsc
    inne rzeczy :-)

    Ale wazne - prawda predzej czy pozniej wyjdzie na jaw. Budujac cos na kalmstwie nie
    przewidzisz
    wszystkiego i wystarczy zlapac 2-3 bledy, reszta rozpadnie sie jak z kart ;-)