  • Data: 2003-07-10 18:38:48
    Temat: Re: polisa
    Od: "Monika" <m...@W...poczta.onet.pl.USUN> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.56.0307092321040.-82203341@k6-2.port
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Wed, 9 Jul 2003, Monika wrote:
    > [...ktoś...]
    >
    > Chwila. Mi się zawsze *wydawało*, że w .pl *nie wolno* zawierać
    > z prawnikiem (no, zdaje się ze to prawnikowi nie wolno, ale
    > na jedno wychodzi :)) umów zawierających klauzule uzależniające
    > wynagrodzenie od czegokolwiek ??

    To nie jest "uzależnienie wynagridzenia" - tylko "ustalenie jego wysokości"

    > On ma "wykonać zlecenie" (patrz K.C.: "czynność prawna w imieniu"
    > i "ma dochować staranności" jako właściwości umowy-zlecenia)
    > a korzystający zapłacić z góry umówioną kwotę.

    A dlaczego z góry???????
    A nie może po zakończeniu sprawy??????
    Jesli ma fantazję ;) żeby klientowi skredytować wynagrodzenie???

    > O jaki procent chodzi, może o jakiś roztwór rozpuszczalnika
    > organicznego ? ;)

    Fuj - chemia - nigdy nie lubiłam ;-)

    A tak na poważnie - to w praktyce funkcjonuje coś takiego jak "wynagrodzenie
    procentowe" - czyli wynagrodzenie dla adwokata/ radcy w wysokości
    określonego procentu (z tego co wiem, to zależnie od rodzaju sprawy od 5 do
    25 %) z "wygranej" kwoty.
    Zadowolony jest klient bo płaci dopiero po realnym wygraniu sprawy i
    otrzymaniu pieniędzy - i zadowolony jest prawnik :)
    Aha - i oczywiście US też jest zadowolony - bo dostaje od tego VAT i
    dochodowy ;-))))