    From: "Tomek" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: policyjne morderstwo
    Date: Fri, 28 Jul 2006 11:21:33 +0200

    "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz> wrote in message
    news:eack9g$snj$1@inews.gazeta.pl...
    > A jeszcze jedno, to juz wiesz czemu nie zatrzymal sie do kontroli. Zreszta
    > nie ma co bic piany,
    > ja dzisiaj Ci moge powiedziec ze strzelajacy policjant kariere zakonczyl,
    > a cala sprawa skonczy sie
    > w odszkodowaniem dla rodziny zabitego. Zapewniam Ci rowniez ze gdyby nie
    Wg mnie nie powinno być mowy o odszkodowaniu. Debil sam się zredukował nie
    zatrzymując się do kontroli - selekcja naturalna.

    > fakt napadu w pobliskiej
    > hurtowni policja nikogo by strzelajac w plecy nie zatrzymywala. Policjant
    > zwyczajnie sie pomylil i myslal ze strzela uciekajacego
    > sprawcy napadu, a nie wiejskiego dresika co bez prawka sobie motorem
    > jezdzi.
    > BTW widzialem dzisiaj reportaz z tej miejscowosci w TVP3, jeden z
    > mieszkancow zapytal czy jesli przez ta blokade przejachaloby 100
    > motocyklistow to czy mielibysmy 100 trupow. Policjant oczywiscie nie
    > odpowiedzial, tylko zaczal krecic, a ja sam jestem bardzo
    > ciekaw odp na to pytanie.
    Wymagacie od policji "skutecznego działania" a potem jedziecie na policję że
    działa za ostro. Wg mnie policjant użył tego co należało. Wezwał do
    zatrzymania. Gość próbował przejechać policjanta. Gdyby policjant nie
    odskoczył to co? Mielibyśmy trupa/kalekę policjanta i wtedy uzasadnione
    byłoby strzelanie? W prawie jest kara za morderstwo oraz za USIŁOWANIE
    MORDERSTWA. Zastanów się dlaczego. Co do Pana Mieszkańca - jakby jemu
    zwinęli kasę, napadli czy go okradli a gość uciekłby gliniarzom sprzed nosa
    to by było "czemu żeście k... nie strzelali?". Co do 100 motocyklistów:
    należałoby ich wezwać do zatrzymania. Jeśli by się nie zatrzymali to co
    proponowałbyś zrobić? Wzorem Kolegi Przemka może posłać 100 śmigłowców? Po 1
    za każdym z nich? Mamy w Polsce wogóle tyle śmigłowców na chodzie? ;)
    Sytuacja: ucieka gość na motocyklu. Rejestracja nieczytelna. Nie reaguje na
    wezwania policjanta do zatrzymania. Próbuje przejechać funkcjonariusza
    (zagrożenie bezpośrednie zdrowia i życia). Zaczyna uciekać po mieście i
    cholera wie czy nie wylezie zza rogu baba z wózkiem (to taki modny tekst
    który dociera do wszystkich bo przecież wszyscy w Polsce troszczą się o
    dzieci) na który ten debil wjedzie. Co mają zrobić gliniarze? Puścić go?
    Jeśli nie to jak realnie zatrzymać?
    3 lata temu była podobna scena tyle że gość zaczął uciekać i... zabił się w
    rowie. Nie było problemu. Cudem jednak nie zabrał nikogo ze sobą. Mamy
    czekać aż ktoś uciekając kogoś zabije i wtedy ewentualnie będzie można
    strzelać?

    Tomek