  • Data: 2024-08-21 01:06:33
    Temat: Re: policja namierza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 20 Aug 2024 22:15:41 +0200, Kviat wrote:

    > Chciałem spuścić zasłonę milczenia na dywagacje o złapaniu wifi na
    > bagnach, że na bagnach ktoś jej udostępnił wifi ze swojego telefonu...
    > jakiś myśliwy, który akurat przechodził i wpadł na pomysł udostępnienia
    > wifi - bez hasła - w swoim telefonie?

    Google hasła nie potrzebuje.

    > I zasięgu takiego udostępnienia...
    > kilkadziesiąt metrów? W zasięgu wzroku/głosu takiego myśliwego?
    > Może leśniczówka? Ze 200-300 metrów z dobrym routerem? Leśniczówki dają
    > dostęp do wifi bez hasła?

    Kto wie, co tam leśniczy wymyślił, moze i bez hasła.
    Ale do namierzania ono niepotrzebne.

    Ewentualnie ... były takie sieci operatorów, dające internet przez
    wifi w ich routerach. Samo wifi było bez hasła, autoryzacja była
    dalej.

    Podobnie bywa w hotelach, galeriach handlowych, szpitalach ... haha, w
    lesie przy bagnach :-)

    > Z drugiej strony, parę dni temu zatrzymałem się po drodze na kilka dni
    > we Francji na wysokości mniej więcej Perpignan (żeby sprawdzić, czy tam
    > też nie znają języków obcych jak w interiorze ;P) i o ile w
    > miejscowościach przy samym brzegu nie było problemu z transmisją danych
    > w telefonie, o tyle, że wystarczyło odjechać dosłownie ze dwa-trzy
    > kilometry w głąb lądu (od dowolnej tamtejszej nadmorskiej turystycznej
    > miejscowości) i transmisja danych całkowicie znikała pomimo możliwych
    > połączeń głosowych. Nie, że raz transmisja była, a za chwilę nie, jakieś
> [...]

    Ale akurat w tym przypadku łączność była.

> [...]
    > przyjmować płatności kartami), więc coś mnie tknęło żeby zajrzeć w
    > ustawienia telefonu - do teraz się zastanawiam, jak wpadłem na to, żeby
    > połączyć te kropki :) Zwykle olewam - nie ma internetu, to nie ma :)
    >
    > Ustawienia->Połączenia->Sieci komórkowe->Tryb pracy sieci
    > i domyślnie mam: "5G/LTE/3G/2G (automatyczne połączenie)"
    > Eksperymentalnie zmieniłem na: "Tylko 3G"
    > Jak ręką odjął. Żadnych problemów z transmisją danych.
    > Nie jest tak, że mam gówniany telefon, który nie radzi sobie z
    > automatycznym wyborem trybu sieci, bo nie tylko w moim to zadziałało.

    Ciekawe. 3G nie ma być do likwidacji?

    Ale czemu nie działało? Sygnał 5G/LTE był taki słaby, ze transmisja
    nie działala, czy raczej byłes w zasiegu nowoczesnego BTS, tyle ze
    jakos niekompatybilnego?

    Ale 5G/LTE powinno głos transmitowac po tym samym kanale co i dane.

    > Ja wiem, że to trochę bez związku, bo zaginiona z wątku transmisję
    > miała, ale może się komuś przyda, gdy pojedzie do Francji popatrzeć
    > sobie z plaży na Pireneje :)
    > Albo komuś pomoże w polskim lesie, jeśli lubi zbierać grzyby i narzeka
    > na internet :)

    Ja narzekam czasem na problemy z Play. Jakoś nie zawsze mu wychodzi
    ten roaming krajowy. Nie wiem, czy to wina Playa, czy telefonów.

    J.