    From: Paweł Ubysz <p...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pojemnośc a ubezpiecznie auta - długie troszk
    Date: Sat, 5 Nov 2005 09:35:03 +0100

    wiadomości news:dkhpl3$94m$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Paweł Ubysz" <p...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego?

    Dotad argumentacją uzaleznienia stawki OC od pojemności silnika było
    stwierdzenie ze samochody o większych pojemnościach silnika mogą powodować
    większe szkody niz te o mniejszych. Wieksza pojemność = większa moc =
    wieksza prędkość = większa szkoda. Tak to mniej więcej wygląda. Wiem że nie
    ma rozwiazań idealnych , można spróbować uzależniac stawkę OC od różnych
    kryteriów , np mnożnika masy pojazdu i jego prędkości maksymalnej - a co ,
    dlaczego nie?
    Uzależnienie stawki od pojemności jest najprostszym wyjściem dla TU i pewnie
    dlatego jest stosowane.

    > rozmiary
    >
    > Bez znaczenia skoro zajmuje jedno miejsce.

    Transit ma 197 cm szerokości - Zafira 174. A jak szerokie sa miejsca
    parkingowe dla osobówek?. Bo na miejscu dla 8 transitów zmiesci się 9 zafir.

    > abonament

    > Abonament nie jest zapłatą za sygnał tylko podatkiem od posiadania
    > telewizora.

    Ale posiadanie telewizora , czy radia daje mozliwość wykorzystania sygnału.
    Wiec to czy posiadasz taki czy inny telewizor nie sprawia że wykorzystujesz
    więcej lub mniej sygnału.