    From: Szmul Szmulewicz <s...@s...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podzial spadku przez sad, a umowa o podzielenie spadku
    Date: Wed, 25 Oct 2006 21:29:39 +0200

    Kraszan powiada:

    > Reasumujac, mam prawomocny wyrok sadu o nabyciu spadku po 1/4 kazdy.
    > Teraz trzeba przedstawic w sadzie wniosek o dzial spadku, podzielic i
    > to wszystko? Czy wdowa moze takze podzielic sie z innymi swoja polowa
    > ze wspolnoty?

    Tak, jest taka możliwość. Wszyscy spadkobiercy składają
    wniosek o zgodny dział spadku i zniesienie współwłasności określonych
    rzeczy, które stanowiły współwłasność wdowy i spadkodawcy na prawach
    wspólności małżeńskiej jak mniemam. W tresci wniosku wskazujesz projektowany
    sposób podziału spadku i zniesienia współwłasności w/w rzeczy.

    > Ile praktycznie czeka sie na taki dzial spadku? Jest wyrok i znowu
    > czeka sie na jego uprawomocnienie tak jak w przypadku postanowienia
    > sadu o nabycie spadku (14 dni)? Akurat zalezy mi na czasie, mam 3
    > tygodnie jedynie, zeby to zrobic.

    To zależy od wielu czynników, z których najważniejszym jest obciążenie
    sędziego referenta. Na pewno w 3 tygodnie wszystkiego nie zakończysz. Na
    same doręczenia musi zejść minimum tydzień. Raczej nie ma szans, by sąd
    rozpoznał wniosek bez doręczenia zawiadomienia o posiedzeniu uczestnikom.

    Trzeba czekać 14 dni na uprawomocnienie się postanowienia, ale na
    posiedzeniu można zrzec się jego doręczenia. Zawsze to kilka dni mniej.

    Szmul Szmulewicz