  • Data: 2006-02-01 22:07:53
    Temat: Re: podwyższenie wartości sprzedanej nieruchomości
    Od: ...@...c szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 1 Feb 2006 21:35:40 +0100, m...@p...onet.pl napisał(a):

    > Witam!
    > Proszę o pomoc.Jakiś czas temu rodzina sprzedała działkę budowlaną. W akcie
    > not. jest zapis że "stawających poinformowano... o solidarnym obowiązku
    > zapłaty zaległości podatkowej.. w przypadku podwyższenia wartości przedmiotu
    > sprzedaży.."
    > ale w innym punkcie:
    > "stawiający umawiają się, że koszty sporządzenia umowy przenoszącej prawo
    > własności ponosi kupujący"
    > Podatek zapłacił kupujący.
    > Po jakimś czasie Urząd Skarbowy podwyższył wartość działki i żąda zapłacenia
> [...]

    Najpierw sprawdzić na jakiej podstawie podwyższył cenę działki.
    Jako że US zna sie na wycenie nieruchomości gruntowych jak ja na odległych
    galaktykach to pewnie standardowo pani ela sprawdzając ceny transakcyjne
    gruntów w okolicy zauważyła że wasza cena za 1m jest istotnie niższa niż
    średnia w okolicy. Po czym radośnie ten 'detektyw' wystawił swoją korektę (
    także z fusów ). Jest również pewne że pani Ela nawet nie zaglądneła czy
    aby przypadkiem nie ma tam służebności przejazdu dla sąsiada albo
    przepięknie wiszą linie napowietrzne przez połowę działki czy też sterczy
    śliczna stacja trafo odziedziczona po dziadku - a może przez pół wiosny
    bystra rzeczka obok wylewa tworząc piękne szambo. To nie jest ważne, bo
    pani ela nawet tej działki nie widziała - ważne jest że pani Ela pracuje w
    US i ma czerwoną pieczątkę z ptakiem która lubi pomachać przy kawie. :)

    --
    pozdrawiam,