    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podręcznik jak oszukać pracowników i nie wypłacić im pensji
    Date: Tue, 24 Apr 2007 23:47:19 +0200

    Witam

    milutki napisał(a) :
    > Piszę to w celach edukacyjnych

    Ci co mają wiedzieć i tak wiedzą.

    > i zapytaniem czy Polskie prawo przewiduje na
    > to jakiś sposób zapobiegawczy?

    Nie.

    > 1) pracodawca przestaje płacić wynagordzenie
    > 2) pracownik po paru miesiącach odchodzi
    > 3) wchodzi komornik na spółkę lub firmę prowadząca jednoosbową działalność,
    > która ma narżniętego min 500 tyś długu i nic nie zajmuje bo firma mało co ma
    > swojego
    > albo wynajmuje albo leasing.

    Albo Sp. z o.o. z majątkiem (obecnie) połamane krzesło i gołe ściany.

    > 4) były pracownik czeka na egekucje komorniczą która się ciągnie a w między
    > czasie powiedzmy że jakas minimalna kwota np 50zł zostaje ściągnieta w celu
    > zapobiegnięcia zakończenia egzekucji komorniczej.

    Po co te 50 zł? To niepotrzebna strata dla pracodawcy.

    > 5) po okresie np ok 6-8 miesięcy od czasu kiedy sprawa trafiła do komornika
    > stwierdza, że dalsza egzekucja jest bezskuteczna i zamyka egzekucje.
    > 6) pracownik próbuje uzyskać wynagrodzenie z Funduszu Gwarantowanego lecz
    > całuje klamkę bo od rozwiązania umowy o prace mija 8 miesięcy co zwalnia
    > państwo z obowiązku wypłacania świadczeń.

    Takie jest życie.
    Nie pamiętam już dokładnie. Było to też tylko wynagrodzenie za
    maksymalnie 3 ostatnie miesiące.

    > Znam setki pracowników poszkodowanych w ten sposób ludzi.

    Setki? Pracujesz w PIP? W sądzie? Zresztą nieważne.

    > Czy ktoś widzi
    > winę pracownika w zaniedbaniu ?

    Nie.

    > Poradnik dla pracodawcy c.d.:
    > a) otwiera spółkę nową i zatrudnia się w niej na najniższym wynagrodzeniu.

    Możliwe.

    > b) w wyniku tego komornik ściąga co miesiąc ok 300zł bo więcej nie może a

    Nadzwyczaj rozrzutny ten pracodawca. 300 zł marnować co miesiąc
    na jakiegoś frajera? Jeśli miał Sp. z o.o. to odpowiadała ona
    tylko do wysokości posiadanago majątku w chwili egzekucji.
    Przyszłe życie pracodawcy nie jest obciążone zaległościami.
    Normalna reinkarnacja.

    > pracodawca jest nie do ruszenia

    Fakt, nie trzeba nic płacić. Nawet tych 300.

    > i dalej sobie kręci biznes uznając poprzedni
    > incydent jako zastrzyk finansowy dla dalszych interesów. Uznajmy to jako
    > świetny kredyt wieloletni ;)

    Normalka. Ups, przepraszam. Miało być - powszechne. Bo to nie
    jest normalne.

    > Czy ktoś tu widzi jakieś sposoby zapobiegania owym procederom od strony
    > prawnej ?

    Nikt.

    > Według mnie sprawy nie do ruszenia.

    100% racja.

    > Widze system stworzył zachęte dla pracodawców aby nie musieli płacić
    > wynagrodzeń

    System? System to Ty. I ja. Wybieramy takich a nie innych ludzi
    na (p)osłów. I tak nie ma znaczenia kogo wybieramy. Wszyscy są
    nieudolnymi ignorantami, żeby nie użyć słów mogących być
    uważanymi za zniesławiające ;-)

    > a FG według mnie to w niektórych przypadkach to czysta fikcja w
    > przypadku działania naszych komorników.

    W zasadzie komornik jest w tym wypadku tylko ślepym narzędziem.
    Czasem też i głuchym, ale on tu najmniej winny, choć nie całkiem
    bez winy.

    Ufff... ale się nażaliliśmy.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502