  • Data: 2006-10-05 18:15:54
    Temat: Re: podpisy w Urzedzie pracy
    Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek B" <jacaban@//wp.pl> napisał w wiadomości
    news:eg3d4r$54$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy mogę opłacac składki na swiadczenia chorobowe, wypadkowe itd z
    czesci
    > moich dochodow i czy nie utraci ona przywilejów do opieki zdrowotnej
    itp ni
    > odwiedzając omawianej instytucji?

    Z ubezpieczenia zdrowotnego (bezpłatna opieka lekarska), w okresie
    zarejestrowania w urzędzie pracy jako bezrobotna, Twoja żona powinna
    korzystać z Twojego ubezpieczenia jako członek rodziny osoby
    ubezpieczonej (piszesz, że jesteś zatrudniony). Chyba tak jest, bo
    urząd pracy pilnuje, aby nie płacić składki zdrowotnej za
    bezrobotnego, który może być ubezpieczony jako członek rodziny.
    Jeżeli nie pracujesz, to żona może zawrzeć umowę z NFZ na
    ubezpieczenie zdrowotne,koszt ok. 200 zł miesięcznie.
    Odnośnie do innych ubezpieczeń, np. od choroby, od wypadku itp. żona
    może zawrzeć ubezpieczenie z prywatnym biurem ubezpieczeń, których
    jest wiele i zabiegają o klientów, ale chyba nie o to pytałeś.
    Skoro żona jest w ciąży i co miesiąc odwiedza urząd pracy, to powinna
    wykorzystać przynajmniej jedną bytność na otrzymanie informacji od
    pracownika UP na nurtujące Was pytania, zamiast zadawania pytań na
    grupie dyskusyjnej.
    Zawsze lepiej pozostawać w rejestrze bezrobotnych, bo osoby
    długotrwale bezrobotne (ponad 12 czy 24 miesiące) mają większe prawa
    do szkoleń, dotacji itp. Żona może wziąć od lekarza zaświadczenie o
    niezdolności do pracy i usprawiedliwić swą nieobecność. Ponadto jest
    coś takiego jak zawieszenie gotowości do podjęcia pracy do 29 dni. A
    może poczytać ustawę o bezrobociu i promocji zatrudnienia?

    wa