    From: "Krzysztof" <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podpis - czytelny ?
    Date: Wed, 15 Jan 2003 01:39:47 -0800

    Hej,

    > Podpowiedzcie prosze na jakiej podstwie prawnej pan (i) w banku (i nie
    > tylko) zadaja ode mnie napisania na dokumencie bankowym czytelnie mojego
    > imienia i nazwiska w miejscu przeznaczonym na moj podpis. Innymi slowy
    > mowia
    > mi jak ma wygladac moj podpis.

    Teraz juz za pozno, ale nalezalo sie spytac pana/i w banku jaka jest
    podstawa prawna takiego zadania z jej strony. I byc upartym i nie dac sie
    zbyc jakimis ogolnikami typu "prawo bankowe". Jesli pan/pani przy okienku
    nie jest kompetentny/a, prosisz o rozmowe z przelozona/przelozonym. Zajmuje
    to czas, trzeba trzymac nerwy na wodzy, ale zazwyczaj przynosi skutek. Albo
    pokaza jakis przepis, albo (co jest bardzo prawdopodobne) dadza Ci swiety
    spokoj. Mi kiedys nie chciano zrealizowac czeku na ktorym pisalo "tysiac
    zlotych" bo ma byc "jeden tysiac". Poznalem strukture zarzadzania w PKO BP i
    poziom (nie)kompetencji pracownikow, ale postawilem na swoim.

    Pozdrawiam
    Krzysztof