    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podległość służbowa a wolność wypowiedzi.
    Date: Tue, 6 Nov 2007 02:01:12 +0100

    Użytkownik <n...@g...com> napisał w wiadomości
    news:1194296981.922550.83910@19g2000hsx.googlegroups
    .com...

    Różne słyszałem na ten temat wykładnie. Od zabraniającej w ogóle
    wypowiadania się publicznie, bo to domena oficerów prasowych. Do
    stwierdzenia, że to prywatna sprawa funkcjonariusza. Sam pisuję na fora
    pewnie już z 10 lat. Raz jeden "mądry inaczej" najpierw poprosił mnie o
    pomoc i podałem mu mailem numer służbowego telefonu, a potem napisał
    sążnisty raport, że niby łamię regulaminy. Skończyło się na jednej rozmowie
    z przełożonymi i sprawa się wyklarowała. Nikt się mnie o to nie czepia od
    tego czasu, ale wiem, że niektórzy czytują. Na moją znajomość przepisów nie
    ma żadnego, który by zabraniało pisywać na grupy dyskusyjne. Byle nie o
    sprawach służbowych i nie w imieniu "firmy".

    Na forum policyjnym namierzyli jednego policjanta, jak się niezbyt
    pochlebnie wyrażał o przełożonych czy jednym konkretnym. Z tego co wiem z
    poczty pantoflowej, straszyli go okrutnie różnymi reperkusjami, ale
    ostatecznie jedynie przenieśli do innej jednostki uznając, że skoro nie
    podoba mu się jego przełożony (do czego ma prawo), to trzeba mu dopomóc, by
    się nie musiał męczyć. Szkoda tylko, że to jednostka nie w jego mieście.

    Osobiście odradzam publiczne krytykowanie przełożonych, bowiem przeważnie
    podwładny nie posiada wiedzy niezbędnej do właściwej oceny tego, co robi
    przełożony. Jest wiele uwarunkowań, które są znane tylko przełożonemu. Od
    ich oceny są ich przełożeni, a wywlekanie brudów na publiczne fora niczemu
    dobremu nie służy. Większość niemundurowych i tak nie zrozumie o co w
    sprawie chodzi. pomóc Ci nie pomogą na pewno, a jedynie może z tego powstać
    jakiś niesmak.

    Poza tym, ani wśród podwładnych, ani wśród przełożonych nie ma ludzi
    nieomylnych. Dowodzenie i kierowanie, to nie budowa mostu, gdzie z grubsza
    rzecz biorąc da się przewidzieć z góry skutki pogrubienia pręta kratownicy.
    Tak więc często na dobrą sprawę decyzję podejmuje się na chybił / trafił,
    bo nie wiadomo jaka będzie właściwsza. Po czasie, to ja wielu mądrych
    widziałem, którzy dowodzili, że można to było zrobić inaczej.