eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopodłaczenie kilku komputerów w sieci do netu:zlecen ie usługi › Re: podłaczenie kilku komputerów w sieci do netu:zlecen ie usługi
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podłaczenie kilku komputerów w sieci do netu:zlecen ie usługi
    Date: Wed, 12 Dec 2007 09:30:03 -0600

    m...@o...pl wrote:
    > jest
    > Możesz to jakoś wypunktować?

    To musiałbym wypunktować wszystko.
    W ogóle nie jest określone co będzie zrobione, za ile, do kiedy.
    Żadnej specyfikacji jak to ma być zrobione.
    Jakie kary za niewyrobenie się w terminie
    kto jest odpowiedzialny za wpadkę i kto za to zapłaci i do jakiej kwoty
    w przypadku monitoringu, jak czas reakcji, kto do kogo ma to zgłosić,
    kto naprawia\łata i w jakim czasie, kto zapłaci za wyciek danych.

    W ogóle się za to nie zabieraj.

    Ja nie znam się na prawie, firmowy prawnik na
    > sieciach,

    To znajdzcie innego, który się zna. Zapłacicie kilka tysięcy za usługę,
    ale przynajmniej nie będzie potem , że się szuka kozła ofiarnego.

    > Księgowa chce mieć bankowosc elektroniczną.

    I tylko dlatego?
    To jaj kupcie komputer.
    W sumie za propozycję podłoczenia sieci do internetu tylko dlatego, że
    ksiegowa chce mieć bankowość elektronicznę, to ja bym ci obciął premię
    natychmist.

    > Wiem, że w 95
    > przypoadkach na 100 zwykły router z podstwowym firewallem wystarcza. Pozostaje
    > jeszcze to 5 % w których nie zamierzam się zmieścic:nai ja, ani firma. Na
    > profesjonalne zabezpieczenia nie ma pieniędzy.

    no to o czym mu tu gadamy.
    Nie da się zrobić zabezpieczeń za darmo.

    > I tu się z tobą w 100 procentyach zgadzam. Ale to kosztuje równowartośc
    > dodatkowego komputera.

    Kary za wypływ danych pójdą w miliony, a ty jako admin możesz pójść
    siedzieć na dwa lata.

    > PS. Dzięki!!! Chciałbym sie Twoimi uwagami podzielić z dyrektorem: jeżeli
    > możesz napisz jak to widzisz w formie strawnej dla szefa....

    To po co szef się w to wtrąca jak nie ma w ogóle zielonego pojęcia o
    czym mowa.
    Po co mu w ogóle o tym pisać, skoto on i tak tego nie zrozumie.
    Szef idiota, co musi zawsze mieć ostatnie zdanie nawet w tematach na
    których się nie zna?
    Zatrudnijcie zewnętrzna firmę, która wam opracuje zabezpieczenia.
    Jej raport będzie miał chyba tylko jedno zdanie. Kupić księgowej komputer.