eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopodłaczenie kilku komputerów w sieci do netu:zlecen ie usługi › Re: podłaczenie kilku komputerów w sieci do netu:zlecen ie usługi
  • Data: 2007-12-12 10:25:35
    Temat: Re: podłaczenie kilku komputerów w sieci do netu:zlecen ie usługi
    Od: darw <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > sieciach, Księgowa chce mieć bankowosc elektroniczną. Wiem, że w 95
    > przypoadkach na 100 zwykły router z podstwowym firewallem wystarcza. Pozostaje
    > jeszcze to 5 % w których nie zamierzam się zmieścic:nai ja, ani firma. Na
    > profesjonalne zabezpieczenia nie ma pieniędzy.

    5% - optymista.
    Szaleńców jest wielu. Jeśli faktycznie ma być dodatkowy dostęp, a nie
    wielu pracowników - to łatwiej postawić 1 odseparowany od sieci
    produkcyjnej komputer z dostępem do netu.

    > I tu się z tobą w 100 procentyach zgadzam. Ale to kosztuje równowartośc
    > dodatkowego komputera.

    Koszt komputera - zdarzają się notebooki z windowsem za 1600 - masz
    kompletne stanowisko z oprogramowaniem... + darmowy firewall (np.
    Comodo) + OpenOffice - i już się da na tym pracować, i Płatnik
    zadziała (po to ten Windows). Stacjonarny też w tej cenie dostaniesz.

    > PS. Dzięki!!! Chciałbym sie Twoimi uwagami podzielić z dyrektorem: jeżeli
    > możesz napisz jak to widzisz w formie strawnej dla szefa....

    Zabezpieczenie - koszt miesięczny = ...zł, dodatkowe routery forewalle
    - ...zł, Istnieje możliwość ataku.
    Alternatywa - jednorazowo zakup kompa, sieć wewnętrzna bezpieczna.

    Pozdrawiam,
    DarW