eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu" › Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
  • Data: 2022-11-05 15:17:55
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.11.2022 o 09:32, Shrek pisze:

    > I ktoś to na oko napisał, czy wcześniej policzył?

    Mimo tego, że uważam, ze i tak tego nie zrozumiesz, to spróbuję. Tak,
    wcześniej to oczywiście ktoś musiał policzyć, dobrać, ocenić a być może
    nawet zbadać na modelu lub prototypie. I oczywiście te cyferki w tabelce
    nie są losowane, tylko wynikają z obliczeń. Ale jak już jest katalog, to
    nie sprawdzasz, czy przyjęty dźwigar, słup, łącznik ma odpowiednie
    wymiary. Przeważnie liczysz to, co zaleca autor i na podstawie tego
    dobierasz z tabelki.

    I to nie dotyczy akurat hal, a wielu typowych elementów. Jak
    projektujesz czołg, to nie projektujesz od podstaw silnika, przekładni,
    pomp, czy innych szpejów, tylko to dobierasz z tabeli i katalogów. I
    oczywiście ktoś to poprzednio policzył, ale Ty nie musisz się na tym
    znać. Często nawet nie znasz dokładnych wymiarów takiego elementu, a
    jedynie tzw. wymiary przyłączeniowe.

    > Pisałeś o wytrzymałości mostu.

    To też wytrzymałość.

    --