  • Data: 2002-10-17 12:13:39
    Temat: Re: podatek od spadków i darowizn
    Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Witam
    >
    > Znajomy otrzymal w spadku po rodzicach nieruchomosc. Oczywiscie od tego
    > ma zaplacic podatek jak w temacie. Z tego co mi wiadomo w gminie do
    > ktorej nalezy nieruchomosc podatek wyniesie 16% wartosci nieruchomosci.

    Gminy nie mają uprawnienia do samodzielnego ustalania stawek w pod. od spadków i
    darowizn. Stawki te wynikają z ww. ustawy. Jeżeli znajomy otrzymał spadek po
    rodzicach, bedzi należeć do Iszej grupy podatkowej (art. 14 UoPSD) i trzeba
    zastosowac skale podatkową z art. 15 ww. ustawy.

    > I teraz pytanie. Czyta kwote mozna sobie odliczyc od podatku dochodowego?

    Nie można. Art. 23 pkt 12 ustawy o pod. dochodowym od osób fizycznych.