eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopoczta polska kradnie - jak odzyskać pieniądze? › Re: poczta polska kradnie - jak odzyskać pieniądze?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta
    .pl!newsfeed.tpinternet.pl!newsfeed01.sul.t-online.de!t-online.de!newsrouter.ch
    ello.at!newsfeed01.chello.at!news.chello.at.POSTED!53ab2750!not-for-mail
    From: "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <b5b624$76d$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Subject: Re: poczta polska kradnie - jak odzyskać pieniądze?
    Lines: 45
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Message-ID: <uedea.54941$8L1.622312@news.chello.at>
    Date: Thu, 20 Mar 2003 06:30:50 GMT
    NNTP-Posting-Host: 62.179.16.138
    X-Complaints-To: a...@c...pl
    X-Trace: news.chello.at 1048141850 62.179.16.138 (Thu, 20 Mar 2003 07:30:50 MET)
    NNTP-Posting-Date: Thu, 20 Mar 2003 07:30:50 MET
    Organization: Customers chello Poland
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:136725
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Klaudiusz" <k...@g...pll> napisał w wiadomości
    news:b5b624$76d$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam grupowiczów.
    > W grudniu wysłałem za pośrednictwem poczty polskiej paczke z Wawy do
    Gorzowa
    > wlkp. (telefon komórkowy). Robiłem to 1-szy raz więc powiedziałem w
    okienku
    > że chcę wysłać telefon i dostać za niego pieniądze. Wystawiłem go w
    allegro
    > i kupiec był z Gorzowa.
    > Okazało się , że telefon nie dotarł i po 4 miesiącach dosyałem pismo z
    > poczty, że po pomyślnym rozpatrzeniu mojej reklamacji wyceniono zaginioną
    > paczkę na 100pln i mogę odebrać pieniądze w urzędzie. Po awanturze
    > telefonicznej okazało się że wysyłając paczkę 'za pobraniem' zlecam
    wysłanie
    > nieubezpieczonej przesyłki i równocześnie przekaz pieniędzy w drugą
    stronę.
    > Jeśli paczka zginie to ni nalezy mi sie wartość jakiej oczekiwałem w
    > przekazie (500pln) tylko jakaś 'hipotetycznie wyliczona'.
    >
    > Dla mnie jest to przynajmniej niezrozumiałe i czuję się oszukany.
    > Czy powinienem z nimi walczyć, czy szkoda mojego czasu???
    >

    Zgodnie z regulaminem Poczta odpowiada za zaginięcie przesyłki rejestrowanej
    i wypłaca odszkodowanie jako jakaś tam wielokrotność najniższej opłaty za
    tego rodzaju przesyłkę.
    W przypadku paczki z podaną wartością lub listu wartościowego Poczta
    odpowiada do wysokości ubezpieczenia. Składka wynosi 1,00 zł za każde 50zł
    lub ich część wartosci (poz. 29 cennika, zał. do zarządzenia Nr 121
    Dyrektora Poczty).
    Obawiam się więc że w przypadku dalszej walki taka właśnie otrzymasz
    odpowiedź. Po prostu to był Twój błąd, ze nie ubezpieczyłeś paczki.

    Osobiście dostaję ok. 20 listów wartościowych rocznie. Nadawca zawsze
    ubezpiecza je na kwotę wyższą niż wartość zawartości.


    --
    Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy GG: 268973




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1