  • Data: 2009-10-15 21:43:31
    Temat: Re: poczta polska
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 14 Oct 2009 12:14:39 +0200, miffy napisał(a):

    > Pocztex to chyba kurier PP? Chodzi o to, że paczki zwykłe są rozwożone
    > przez innego "listonosza". Ten zwykły z torbą pojawia sie około 11:00 i
    > nosi tylko listy zwykłe, polecone i takie tam. Paczki przywożone są
    > popołudniu przez kogoś innego.

    Pocztex to wydzielony wydział Poczty Polskiej SA zatrudniający własnych
    doręczycieli, którzy coś tam mają podobno od każdego doręczonego pocztexu.
    Aby każdy coś zarobił zdarza się, że jak spodziewam się dwóch pocztexów
    opcja "poranek" to o 8:20 przyjeżdża jeden kurier z jednym, a o 8:55 drugi
    kurier.
    Kurierzy ci (z powodu braków kadrowych) czasem mają dodatkowe zadania np.
    wyjmowanie listów ze skrzynek na mieście.
    Z doświadczenia stwierdziłem, że warto dopłacić 10 zł i zaznaczać Południe.

    Paczki - to wyodrębniony wydział Poczty Polskiej SA. Zazwyczaj znajduje się
    na poczcie powiatowej i z powiatu jeżdżą doręczyciele paczkowi,
    niedoręczone paczki przywożą na pocztę lokalną która wg wykazu i kodu
    pocztowego takowe przyjmuje. W Warszawie i większych miastach zdarza się
    tak, że zazwyczaj polecone listy avizowane odbiera się na osiedlu, a
    avizowane paczki na innej poczcie.

    A to wszystko dzięki tak ułozonej logistyce, że główne transporty
    samochodowe jeżdżą przede wszystkim między miastami wojewódzkimi, i jeśli
    po drodze mają jakieś większe powiaty to tam także jest wymiana ładunku
    pocztowego. Jakiś większy powiat przeładowuje to do mniejszych transportów
    i rozwozi po okolicznych powiatach. Powiaty to zazwyczaj rejony i listy są
    przekierowywane na mniejsze rejony skąd wychodzą listonosze (ew. na
    terenach wiejskich rowerem, motorowerem czy samochodem).

    Osobiście czekając na pilne przesyłki to umawiałbym się z nadawcą, aby
    wysyłał poste-restante na pocztę powiatową i tam jechałbym osobiście
    odebrać.

    Z doświadczenia wiem, że im mniejsza wieś tym pocztex szybciej chodzi.
    Pocztexy standard czasem w miastach powiatowych noszą zwykli listonosze od
    listów. Oczywiście zdarzają się potknięcia, średnio 1 na 50.

    Często zdarza się, że jak widzą list z Warszawy to niemalże na baczność
    stają, ale w mniejszych miastach bardziej się szanuje wykonywaną pracę niż
    w Warszawie, Krakowie, Katowicach czy Wrocławiu itp.

    Firmy kurierskie typu DHL, TNT, UPSi inne - sprawdzają się przy doręczaniu
    przesyłek między firmami, a do osób prywatnych tylko wtedy kiedy pod
    adresem ktoś czeka. Zazwyczaj jest problem gdy kurier nie zastanie odbiorcy
    pod adresem. Rozdzielnie są daleko i jest problem. Jedyne co dobre, że w
    zasadzie rutynowo wymagają nr tel odbiorcy i telefonują.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_4.php