    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pijany rowerzysta - paranoja w państwie prawa
    Date: Wed, 25 Jan 2006 20:50:43 +0100

    ape napisał(a) w wiadomości: ...

    >70 km/h + 10% tolerancji tachometru daje juz 77 km/h.

    Błąd tachometru (prędkościomierza, rozumiem) jest sprawą kierowcy. Jak
    niedokładny to niech ma pretensje do producenta/serwisu/właściciela (jeżeli
    nie jego), albo po piewszym mandacie będzie wiedział o ile. A jak nie jest
    pewny to niech się do zakazanej prędkości nie zbliża. Zwłaszcza, że byłaby
    zwykle wyższa niż obecnie.
    Kiedyś na rajdzie współorganizowanym przez PZMot uczestnicy, m.in. mój tato
    porównywali wskazania w samochodach ze stacjonarnymi radarami policyjnymi.
    Była nawet jedna z konkurencji: przejechać krótki odcinek z zadaną
    predkością. Najwięcej prędkościomierzy zawyżało o kilka procent.

    > generalnie
    >przyjmuje sie dodanie jeszcze 10 km/h wiecej . zatem ...

    Po co? Nawet "suszarki" są dokładniejsze. Jak w Niemczech właśnie to
    kwestionowano, to teraz "radary" (zasada działania już nieco inna) montują
    w szosie. Ich dokładności już się nie udało zakwestionować.
    Osobiście znam ludzi, który w Polsce takie rzeczy projektują. Będą i u nas
    montowane, może ich konstrukcji też.

    >pogadajmy lepiej ilu niemcow jezdzi z 0,9 promila alkoholu, a i lu
    >polakow.
    >wtedy zauwazysz dopiero roznice. a jesli rozpatrzymy 1,5 promila?

    Niemców mniej. Nawet u nich to przekroczenie prawa. Mnie chodziło o 0.2-0.5
    Przyznaję, że takie statystyki zależą jeszcze od częstości kontroli i "nosa"
    policji tam i u nas.

    No tak, było o rowerzyście - niech posiedzi.

    Arek