    From: oen <oen@[at].cut.it.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pieniadze i jablka
    Date: Fri, 03 Dec 2004 20:44:18 +0100

    Catbert wrote:
    > On 12/3/2004 2:51 PM, oen wrote:
    >

    > Zależy ile tych pieniędzy - dla 10 groszy i braku własciciela w okolicy
    > nie ma co rozdzierac szat.

    100zl

    > Natomiast jak więcej wypadałoby je powierzyć
    > na przechowanie osobie godnej i spróbować ustalić własciciela - ten co
    > je zgubił powinien wiedziec ile, Tobie nalezy się 10% znaleźnego, ale
    > możesz odstąpic od pobrania.

    Problem byl taki, ze Pani w kasie jak zobaczyla ze ja podszedlem i
    podnioslem pieniadze powiedziala zebym te pieniadze jej oddal a ona je
    odda wlascicielowi ktory juz wyszedl ze sklepu, pieniadze na pewno nie
    byly jej.

    > Możliwe są też inne opcje, np. zatrzymanie dla siebie lub podział po
    > równo z właścicielem, zakładając, że nie sa to jego pieniądze, np.
    > "upadłe" kasjerce, czego prawdopodobieństwo jest większe, bo to jego
    > sklep, a nie Twój.

    No wlasnie o to pytam czy zgodnie z prawem
    1) MUSZE oddac pieniadze wlascicielowi sklepu (na terenie sklepu je
    znalazlem)?
    2) czy te pieniadze MOGE zatrzymac jako znalezione przeze mnie?