    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: picie w samochodzie
    Date: Mon, 26 Oct 2009 09:52:22 +0100

    Liwiusz pisze:

    > Kiedyś piłem piwo z kolegami w samochodzie i przybyli policjanci
    > powiedzieli, że tak można.

    Problem jest ciekawy, bo ustawa zabrania picia na ulicy, zakładam, że
    chodzi o samochód stojący/jadący/znajdujący się na ulicy, ergo z jednje
    strony, niejako fizycznie naruszają zakaz, bo znajdują sie na ulicy, a z
    drugiej strony, celem ustawy jest chyba eliminacja publicznego
    spożywania w wybranych miejscach, a osoby w samochodzie raczej nie sa
    specjalnie upublicznione. Policjanci (ci konkretni) mogli zatem
    rozsądnie uznać, ze nie ma problemu, ale np. w Giżycku Rada Miasta
    rozszerzyła zakaz na Kanał Niegociński i karali za picie piwa osoby
    siedzące na łódkach, czekających na otwarcie mostu na kanale, powołując
    się na to, ze łódki, a zatem i pijący, znajdują się na obszarze objętym
    zakazem.