  • Data: 2004-03-05 19:52:49
    Temat: Re: perypetie spadkowe...
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bubu" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c2a2d8$66a$1@nemesis.news.tpi.pl...
    [ciach]

    > Sąd wuja do sprzedaży nigdy nie zmusi .

    Nie? A art 212 par. 2 in fine KC to pies?
    - sprzedaz w trybie właściwym dla egzekucji i podział pieniędzy

    a spadkobiercom za ich udział 25%
    > w całym domu może wyznaczyć oznaczony np. 1,0 pokój , ćwierć klatki
    > schodowej i ćwierć piwnicy oraz strychu.

    Hmmm... mozesz rozszerzyć? Czy masz na mysli divisio quo ad usum czy
    ustanowienie odrębnej własności?

    > Oni mają dopiero wtedy prawo tym władać
    > i nawet sprzedać .

    Tzn czym? tymi pokojami czy udziałem w spadku? Bo prawem uzytkowania to nie
    mogą.
    A władać prawo mają od chwili nabycia spadku, to jest od śmierci
    spadkodawcy, bo od tej chwili są współwłaścicielami.

    Tylko mogą nie znaleźć chętnego ale to już nie jest
    > zmartwienie
    > sądu ani tymbardziej wuja .Tylko ich. Teraz już sąd nie ma nic do
    > zmuszania wuja do sprzedania
    > domu .To tylko dobra wola wuja.

    Patrz wyżej. tzw podział cywilny - sprzedaz w trybie egzekucji i podział
    pieniędzy.

    > Ale zostają spadkobiercy po stronie wuja o których dotychczas nie było ani
    > słowa.
    > Jeśli łaskawie zechcą ,to może odkupią omawiane 25% udziału.
    > Podsumowując , wuj może spać spokojnie . Nie straszcie go bzdurnym
    > przymusem sprzedaży domu .

    niestety może się okazać, że wuj zostanie zobowiązany do dokonania spłat, co
    może niestety zmusić go do spłaty domu - jak uprawnieni bedą owe spłaty
    egzekwować przez komornika...

    ---------
    aha, informuję, że nadałem Twoim postom wyróżniający kolor czerwony.
    Ma on przypominać mi, że bezwzględnie muszę je sprawdzić i prostować
    ewentualne nieścisłości w "poradach". Gratuluję i życze wszystkiego
    najlepszego na wyboistej drodze ku poznaniu prawa.

    RF