    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pełno trupów dookoła
    Date: Fri, 29 Mar 2024 16:32:51 +0100
    <uu4lr1$jus$9$Shrek@news.chmurka.net>

    W dniu 28.03.2024 o 22:01, Shrek pisze:
    > Pewny jesteś Bo z tego co pamiętam to warunkiem uzyskania peselu "na
    > preferencyjnych warunkach" było właśnie przekroczenie granicy w
    > konkretnym czasie.

    Pewny jestem tego, że mamy w PESEL liczne wpisy zawierające tylko imię,
    nazwisko i datę urodzenia.

    > Może. Ale gdzieś musi mieszkać, pewnie będzie chciał mieć samochód. Robi
    > ię to skomplikowane i uciażliwe.A jak się na tym nie znasz to w końcu
    > gdzieś wpadniesz.

    Samochód może być kolegi. Mieszkać też może u kogoś.

    > O tej z której korzysta straż graniczna na przejściach. Skanują
    > dokumenty i komputer im daje "zielone albo czerwone światełko". Skąd wie
    > jakie?

    Baza sprawdza, czy dla danego cudzoziemca niema zakazu wjazdu. Nie mamy
    bazy zagranicznych paszportów. Jeśli obcokrajowiec bedzie poszukiwany,
    to faktycznie wpadnie. Ale mieszkaniec Schengen często nie jest przez
    polskie władze wprowadzany do bazy, bo po co? Dlatego są osobne odprawy,
    bo tu się wyrywkowo sprawdza.

    --
    (~) Robert Tomasik