    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pełno trupów dookoła
    Date: Thu, 28 Mar 2024 21:58:16 +0100
    <uu4hvu$jus$6$Shrek@news.chmurka.net>
    <6py3x1gwku2g.o8aw52hps1oc$.dlg@40tude.net>

    W dniu 28.03.2024 o 21:15, J.F pisze:

    > Ano - trzeba zapytac odpowiednie organy, dużo ich,
    > i w językach obcych,
    > czy one tak musza odpowiedzieć, to nie jestem pewny,

    No trzeba. I tu jest problem, że jak się dupy nie ruszy to efektów nie
    będzie napewno.

    > No i po co się wysilać, skoro sobie normalnie żyje, to wcale nie jest
    > zaginiony :-)

    Może sobie żyje, może nie. W tym problem że nie wiesz.

    > No ale Słowak pracujący i mieszkający u nas polski pesel musi miec.

    Nie wiem czy musi, ale jak ma to go na piękne oczy nie dają tylko na
    dowód tożsamości.
    > Czy go gdzies będą sprawdzać, czy uwierza w słowacki DO, to nie wiem
    > ..

    Też nie wiem, ale podejrzewam że sprawdzają.

    > O ile są sprawdzane w tych bazach.

    O ile.

    > O ile trafia te dane za granicę.
    > A tego juz raczej SIS nie obejmuje.

    Jakieś mechanizmy przeciwko praniu brudnych pieniędzy i unikaniu
    opodatkowania są, więc powinien się na radarach pojawić. A może dopóki
    nie robi przekrętów na miliony to nie? Tak czy inaczej musi chcieć się
    ukrywać. Po co?

    > Co zakłąda, ze wyeksportowaliśmy tę bazę.

    Jak pisałem - na granicach co najmniej zewnętrznych sprawdzają dokumenty
    automatycznie więc baza chyba musi być.

    > Moze tylko alerty?

    Nie, bo wtedy wystarczyłby "dowód kolekcjonerski". Nie sądzę.

    > Bo to się liczy za zewnętrzną.

    Jest strefa schengen i non schengen. Głowy nie dam ale na schengen też
    sprawdzają. Tak czy inaczej sprawdzą, czyli powinna być baza.

    > Moze i tak, ale po co im to sprawdzanie?

    Żeby nie dało się zalegalizować tożsamości dowodem kolekcjonerskim i na
    tj podstawie dostać legalne wpisy w legalnych bazach.

    > żeby składki nie wpływały ?

    Albo świadczenia nie wypływały:P

    > O ile jest sprawdzanie.
    > Urzednicza Unia dokumentom raczej wierzy.

    Ale urzędnicy lubią dużo wiedzieć o obywatelach, więc skoro można i nie
    ma przeciwskazań...

    > Wyłapują róznych poszukiwanych, to widać sprawdzają.
    > Ale czy baza jest wszystkich, czy tylko poszukiwanych?

    Za proste do ominięcia. Jesteś poszukiawny robisz sobie dowód na
    andrzeja pawlaka i przechodzisz... Zresztą - przecież my mówimy własnie
    o poszukiwanych:P

    > No na dokument.

    I sądzisz że go nie spawdzają - wystarczy im podetknąć dowolny i masz
    nową tożsamość - wydaje się zbyt proste.

    > A ci nielegalni możliwe, że zaraz prosili o azyl i zasiłek,
    > i juz sie robili "legalni".

    No właśnie. Takich zupełenie nielegalnych to chyba dużo nie ma. Oni
    przyjeżdzają po zasiłki. Bez sensu ukrywać się przed zasiłkami:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!