    From: "Akulka" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pedofilia-podstawa prawna
    Date: Tue, 28 Feb 2006 13:51:21 +0100

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    news:du1ens$f12$1@inews.gazeta.pl...
    > to trzeba indywidualnie oceniac, popatrz np na te mloda dziewczynke w tv
    > trwam, ktora opowiada o podworkowych kolkach rozancowych (moze trafisz
    > ta ten fragment),

    Nie oglądam TV Trwam.

    >pomimo iz jest baardzo mloda, dojrazloscia przewyyzsza
    > nie jedna dziewczyna(kobiete) ktora 20 ma juz dawno za soba. i w druga
    > strone podobnie moze byc.

    Nigdzie nie pisałam, że małolaty są głupie. A tu chodzi ci raczej o
    dojrzałość intelektualną, która często nie idie w paże z dojrzałością
    emocjonalną. To jednak 2 różne aspekty dojrzewania, które często ze sobą nie
    współgrają, niestety.

    > Seks 21-latka z 14-16-latką jest
    >
    > no to tutaj mamy odmeinne zdanie.

    Nie wiem tylko dlaczego. Czy 21-latek, nie wie, że to jeszcze dziecko?
    Wystarczy spojrzeć na zainteresowania tych dziewczynek, w większości jeszcze
    zbierają np.: pocztówki, kupują "Bravo girl", oklejają ściany plakatami i
    sikają w majtki jak zobaczą boysband w TV. Naprawdę nie widzisz różnicy?
    W wieku 21 lat idzie się już na studia, do wojska, a co niektórzy muszą
    pracować. Jak to sie ma do partnerki seksualnej która chodzi do liceum lub
    gimnazjum i z wypiekami na twarzy słucha o ciuszkach, pocałunkach i innych
    głupotach, które w tym wieku są naturalne? Na prawdę nie dostrzegasz w tym
    pewnej anomali?

    > Seks 60-latka
    >
    > moge tylko doradzic to co poprzednik, przejdz sie do liceum w okresie
    > wiosny , stan na boisku i wskaz ktore dziewczyny maja 16 lat a ktore 18,
    > niekoenicznie zwracajav uwage na sam wyglad.

    Wybacz, ale widać, że ktoś jest bardzo młody. Zwykle też nie idzie się do
    łóżka z osobą, o której się nic nie wie. Nawet jeśli jest to seks pomiędzy
    2-giem ludzi. Taka frywolność, świadczy o niedojrzałości emocjonalnej
    dorosłego człowieka. To tak, jakby odbyć przygodny numerek bez prezerwatywy.
    Zawsze można się zarazić np.: AIDS. Czy powiesz, że zarażony jest całkowicie
    bez winy? Bo co, bo jego popęd seksualny wziął górę nad rozumem? Dorosłość
    zobowiązuje do myślenia nie tylko główką, ale i głową.
    > to dziala w obies strony. Mozez spotkac i 15, i 16 letnia dziwczyne po
    > przejsciach ktora znacznie przewyzsza rowiesniczki pdo tym wzgledem.
    Tak, tylko taka dojrzałość emocjonalna nie oznacza dojrzałości
    emocjonalno-seksualnej. Jeśli powiesz, że dziewczyna po trudnych przeżyciach
    w domu lub tragedii jest bardziej gotowa na seks - to wybacz, nie mamy o
    czym gadać. Dojrzałość emocjonalna do kontaktów seksualnych odbywa się nieco
    inną drogą i na pewno nie po traumatycznych przeżyciach. I wiesz mi, mam
    naprawdę coś do powiedzenia w tym temacie, bo mnie też dzieciństwo
    drastycznie się skróciło w wyniku "przejść". A jeśli te przejścia wg ciebie
    miałyby podtekst seksualny, to tym bardziej nie można powiedzieć o większej
    czy szybszej dojrzałości seksualnej.

    Pozdrawiam,
    Akulka