  • Data: 2003-09-18 06:24:28
    Temat: Re: pchanie roweru po pijanemu; b. Jak zostalem kryminalista - pare pytan.
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli te pojawiające się na psp historie o odebraniu PJ pijanym w
    > sztok prowadzącym rower między bajki włożyć?

    a to istotnie ciekawe;
    co do leciutko zawianych:
    kw używa sformułowania "kto prowadzi pojazd mechaniczny
    w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym"
    (87.1) lub "inny pojazd po drodze pub. lub strefie zam." (87.2);
    ciekawe, czy ustawodawcy chodziło tu o "kierowanie/jazdę"
    czy o "pchanie/ciągnięcie/itp";)
    btw: aktualnie prawo o ruchu drogowym w ogóle
    nie wymienia chyba czegoś takiego jak "pojazd mechaniczny";

    co do trzeźwych jak świnia:
    kw przewiduje, że za spowodowanie zagrożenia można orzec zakaz,
    jeśli spowodowała je osoba "prowadząca pojazd"
    (bez przymiotników);

    co do pijanych w sztok:
    w kk mamy identyczne sformułowania tyczące pojazdów
    jak w kw, tj. "kto prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu
    lądowym, wodnym & powietrznym"
    lub "inny pojazd po dr. pub. etc"

    co do "autentycznych opowieści"- cytacik z grupy rowerowej:
    wytoczył się z ogródka piwnego rowerzysta pchający
    bicykla;
    nadział się od razu na patrol;
    zapewnia , że "będzie tylko prowadził";
    - policja na to :
    nie wolno;
    - a nieść bagaż po pijanemu wolno?
    - no, wolno;

    "więc założyłem rower na plecy i oddaliłem się z godnością".

    pzdr
    gl

    PS
    generalnie na tym świecie wszystko jest możliwe.