  • Data: 2007-09-07 17:41:55
    Temat: Re: parkowanie na parkingu osiedlowym
    Od: Olleo <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > =====================================
    > W tek nie zosta odnaleziony
    >
    > Przepraszamy, ale nie mogli my odnale tematu, którego szukasz.
    > By mo e adres URL, który klikasz jest nieprawid owy lub nieaktualny?

    A to dziwne, moze twoj czytnik tnie linki?

    W kazdym razie chodzi o przepis nakazujacy zostawianie <1.5m przy
    parkowaniu na chodniku oraz o zakaz zatrzymywania w przypadku, jesli
    chodzi o parking osiedlowy

    Zacytuje z tamtego watku:

    Znalazlem taka odpowiedz na pytanie podobne:

    http://www.wspol.edu.pl/pci/base/pci_odpview.php?id=
    1

    Tylko, ze to dotyczy drog oznaczonych znakami D-40 i D-46 (oraz
    odpowiednio D-41 i D-47). U nas nic takiego, jesli dobrze pamietam,
    nie ma.

    Ale nawet gdyby byla to droga wewnetrzna (D-40 na 100% nie ma, D-46
    jestem pewien zaledwie na 80%), to co oznacza nastepujacy zapis "na
    którym obowi zuj szczególne zasady ruchu drogowego"?

    Wg wypowiedzi komisarza w strefie zamieszkania obowiazuje
    ograniczenie
    predkosci, bezwzgledne pierwszenstwo pieszego oraz zakaz parkowania
    poza miejscami do tego wyznaczonymi. Ale jak jest w przypadku drogi
    wewnetrznej bez strefy zamieszkania?

    Komisarz pisze:
    "Cytowany w pi mie przepis art. 1 ust. 2 ustawy Prawo o ruchu
    drogowym
    odnosi si do sytuacji w której droga wewn trzna nie le y w strefie
    zamieszkania i wtedy w a nie dzia ania s u b porz dkowych w kwestii
    egzekwowania przepisów ruchu drogowego ograniczaj si do sytuacji,
    gdy jest to konieczne dla unikni cia zagro enia bezpiecze stwa
    uczestników tego ruchu."

    Parkowanie na chodniku IMHO nie zagraza bezpieczenstwu uczestnikow
    ruchu na drodze wewnetrznej.

    Jaka jest wasza opinia/wiedza?