eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoparagon a gwarancjaRe: paragon a gwarancja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!news.rmf.pl!poznan.r
    mf.pl!news.man.poznan.pl!news.nask.pl!NNRP
    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: paragon a gwarancja
    Date: Tue, 7 May 2002 18:02:23 +0200
    Organization: PTH Stanpol
    Lines: 48
    Message-ID: <P...@i...stanpol.com.pl>
    References: <aaka96$kfq$1@news.tpi.pl> <aalr5e$rjb$1@news.tpi.pl>
    <aar8a1$a0i$1@news.tpi.pl> <aarelv$re9$1@news.tpi.pl>
    <aarfsh$6ju$1@news.tpi.pl> <ab5g6m$2i6$1@news.tpi.pl>
    <Pine.LNX.4.44.0205061612540.1313-100000@localhost>
    <ab65bm$bip$1@news.tpi.pl>
    <Pine.LNX.4.44.0205062116270.1223-100000@localhost>
    <ab81jo$21j$1@news.tpi.pl>
    Reply-To: g...@s...com.pl
    NNTP-Posting-Host: irys.stanpol.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: pippin.warman.nask.pl 1020787446 14473 195.164.200.3 (7 May 2002 16:04:06
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 7 May 2002 16:04:06 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <ab81jo$21j$1@news.tpi.pl>
    X-Path-Notice: Path header has been filtered
    X-Orig-Path: irys.stanpol.com.pl!smolik
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:92650
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 7 May 2002, Bimi wrote:
    [...Gwidon, zdaje się...]
    >+ > ...ale nie powinien być, bo gwarancję powinien stwierdzać dokument
    >+ > gwarancyjny, a nie jakiś tam świstek paragonowy.

    No, taki "świstek paragonowy" to może być większym źródłem
    kłopotów niż "świstek gwarancyjny" - lekceważąco wyrażasz
    się o dokumencie księgowym :)

    >+ I tu właśnie przechodzimy do sedna. Czy "nie powinien być" oznacza, że takie
    >+ praktyki są nielegalne? Czy jak bym poszedł do sądu domagając się
    >+ uwzględnienia mojej gwarancji pomimo, iż zgubiłem paragom, to bym wygrał?

    *Z kim*, sir ??
    Bo to jest początek, IMO :) - kogo chciałbyś skarżyć ?
    Jeśli producenta - to pokaż jego gwarancję :> [1]
    Jeśli sprzedawcę - to pokaż paragon :>
    [1] - co, sprzedawca ci nie dał takiej ? - NIE MUSIAŁ !
    ...i tak okazuje się, że "świstek" jest podstawą...

    Postępowań gwarancyjnych jest kilka i sądzę że jeśli "u kogoś"
    występuje problem żądania paragonu to mamy do czynienia:
    - z przypadkiem, że sprzedawca wystawia *własną* gwarancję,
    *być może* korzystając z gwarancji producenta.
    - z przypadkiem, że sprzedawca zobowiązuje się egzekwować
    gwarancję producenta/dystrybutora/... w imieniu klienta

    W obu przypadkach sprzedawca NIE MA obowiązku zajmować
    się towarem (takim samym, tego samego producenta) sprzedanym
    przez kogo innego; chyba oczywiste ?

    Jeśli sprzedawca wciśnie ci w garść (przekaże) gwarancję
    producenta/dystrybutora, to korzystając z gwarancji
    łapiesz tegoż producenta !

    Ponieważ:
    - korzystanie z gwarancji producenta bywa dla klienta uciążliwe,
    więc przylezie taki i zacznie na rękojmię się powoływać
    - przy rękojmi sprzedawca i tak ma problem, a klient *formalnie*
    ma rację - tylko (jeśli sprzedawcy coś "nie wychodzi")
    musi się użerać
    ...to rozwiązania z góry posta (sprzedawca realizuje gw. prod.
    w imieniu klienta, lub swoją - za pośrednictwem tamtej) są
    dość powszechne. Ale wtedy (powtórzę): oczywistym jest, że
    należy wykazać zakup "tu i wtedy" !

    Pozdrowienia, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1