eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopalmtop - gwarancja czy sprzedawca? › Re: palmtop - gwarancja czy sprzedawca?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Glikogen" <m...@u...k.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: palmtop - gwarancja czy sprzedawca?
    Date: Fri, 12 Nov 2004 12:03:36 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 26
    Message-ID: <cn259p$eqp$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4...@e...pl> <c...@z...router>
    <cn236c$cp9$1@sunflower.man.poznan.pl>
    NNTP-Posting-Host: auy103.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1100257401 15193 83.27.32.103 (12 Nov 2004 11:03:21 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 12 Nov 2004 11:03:21 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-Priority: 3
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-User: mbbroda
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:254900
    [ ukryj nagłówki ]


    Uzytkownik "Conrad" <k...@e...com.pl> napisal w wiadomosci
    news:cn236c$cp9$1@sunflower.man.poznan.pl...
    > Mam jeszcze pytanie - czy wybierajac tryb odpowiedzialnosci sprzedawcy
    > swiadomie rezygnuje z gwarancji ktora przestaje mnie obowiazywac? (tak
    > odpowiedzial mi sprzedawca)

    Niezgodnosc z umowa i gwarancja to dwie rozne umowy (wlasciwie to tylko
    gwarancja jest umowa bo <<niezgodnosc z umowa>> gwarantuje prawo). W chwili
    kiedy zglaszasz sie do sprzedawcy to ty decydujesz na co sie powolujesz. Ale
    nie jest to tak ze gwarancja ci przepada. Zreszta trzeba miec swiadomosc ze
    sa to w zasadzie 2 rozne rzeczy, najczesciej niezgodnosc z umowa dotyczy
    odpowiedzialnosci sprzedawcy a gwarancja odpowiedzialnosci producenta.
    Wracajac do palmtopa mozesz powiedziec ze sprzedawca nie poinformowal cie o
    niedzialajacej irdzie i powolac sie na niezgodnosc z umowa. Jesli wyjdzie ze
    IRDA popsula sie w okresie po sprzedazy a w chwili kupowania byla sprawna to
    znowu mozesz powolac sie na gwarancje producenta. Najtrudniejsze oczywiscie
    bedzie udowodnienie kiedy ta IRDA padla, do 6 miesiecy prawo jest po twojej
    stronie i to sprzedawca bedzie musial tobie udowodnic ze ona byla sprawna w
    czasie zakupu. Jesli masz gwarancje producenta to chyba latwiej bedzie
    powolac sie na gwarancje bo sprzedawca zawsze bedzie kombinowal jak
    zaoszczedzic i pewnie bedzie celowo przeciagal sprawe.

    Glikogen


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1