  • Data: 2006-12-10 00:06:06
    Temat: Re: pałka teleskopowa - pytanie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    jano1 wrote:
    > Pałka teleskopowa - metalowa w brzmieniu art.4a ustawy o broni i amunicji
    > jest bronią (białą), na którą wymagne jest pozwolenie. Brak takowego
    > skutkuje odpowiedzialnością karną. Pilnie potrzebne mi jest wskazanie
    > prawidłowej kwalifikacji prawnej z Kodeksu Wykroczeń.

    KW penalizuje tylko jeśli z bronią (jakąkolwiek) bierzesz udział w
    zgromadzeniu (Art.52 KW).

    Przepisy karne dotyczące broni są w Kodeksie Karnym oraz samej ustawie o
    broni i amunicji.

    Konkretnie tej sytuacji dotyczy Art.51 ustawy o broni i amunicji. Kara -
    areszt lub grzywna. Ogólnie traktowane jest to jako wykroczenie.

    Swoją szosą to kolejna ustawa, którą tworzył jakiś idiota - może i
    chciał dobrze, ale doprowadził do paranoi.

    Popatrzmy na taki miły zapis:
    " -- pałek wykonanych z drewna lub innego ciężkiego i twardego ma-
    teriału, imitujących kij bejsbolowy,"

    Mamy tutaj dwie głupoty:
    (1) pałka 'imitująca' kij bejsbolowy? Co to znaczy? Nie-imitacja musi
    mieć jakiś certyfikat ligi bejsbolowej? A jak ktoś sobie sam wystruga,
    to jeszcze dostanie po uszach za wyrób "broni"?
    (2) wg. tego zapisu drewno jest "ciężkim i twardym materiałem".

    Ergo każda pałka zakończona taki materiałem - czyli np. cała wykonana z
    takiego materiału - podpada pod "broń białą w postaci (i tu lista)".

    Moja babcia ma solidną, drewnianą laskę. Czy - jako porządny obywatel -
    powinienem na nią donieść, że ma długą i mocną "pałkę" wykonaną z
    "twardego i ciężkiego materiału" i takoż zakończoną?

    A broń boże mieć pod ręką łom albo gazrurkę ;->

    Żeby było weselej rewolwery czarnoprochowe można mieć kompletnie bez
    niczego. A i miecz samurajski ustawy nie interesuje.

    Czyli - teleskopowej pałki bez zezwolenia niby nie możesz mieć/nosić,
    natomiast jeśli byś sobie przypasał pas z dwoma rewolwerami rocznik 1847
    (lub ich replikami), na ramię zarzucił muszkiet a na plecach miał
    olbrzymi miecz dwuręczny, to policjant złego słowa nie mógłby powiedzieć :)