eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawooszustwo na duplikat karty SIM › Re: oszustwo na duplikat karty SIM
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeds.phibee-telecom.net!newsreader4.netcologne.de!news.n
    etcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am
    4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02
    .news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-
    for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <5fef41db$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fef4494$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <rssvpo$ck1$2$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <5ff207f6$0$501$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <5ff23932$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <1ov5c1vw3p1d8$.1t24qu8jhgh45.dlg@40tude.net>
    <5ff36e92$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff372ee$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: oszustwo na duplikat karty SIM
    Date: Mon, 4 Jan 2021 21:22:35 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.6.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5ff372ee$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 29
    Message-ID: <5ff3790c$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 31.0.25.121
    X-Trace: 1609791756 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 555 31.0.25.121:2412
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2636
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:805746
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 04.01.2021 o 20:56, RadoslawF pisze:
    >
    > Nie potrzeba. To jego "za chwile" w moim przypadku trwało ponad dwie
    > godziny. Musiałem wymienić kartę SIM na współczesną i pracownik w
    > salonie wytłumaczył że to nie tak szybko i przed użyciem nowej
    > najlepiej poczekać aż przestanie działać stara. To czekałem.
    > Operator to Orange jakby kogoś bardzo interesowało.

    Zmiana karty SIM u klienta, to w praktyce zmiana numeru IMSI łączącego
    numer abonenta. Sądzę, ze to musi zostać rozesłane po sieci. Pewnie
    rozsyłane jest w pakietach i nie po każdej zmianie.

    Natomiast o ile, gdy Ty chcesz zmienić kartę, to jest to zwłoka, to w
    wypadku oszustów Ty się o tym dowiadujesz, jak Ci telefon się wyłączy.
    Nie każdy co chwilę sparwdza, czy ma połączenie z siecią, więc jeśli to
    zrobią późno wieczorem (przedstawicielstwa w centrach handlowych bywają
    do 21:00 otwarte) to gdy Ci się telefon wyłączy o 23:00, to bez SMS jest
    spora szansa, ze wiele osób się zorientuje dopiero rano. A i to
    pierwsze, o czym pomyśli, to o awarii telefonu albo sieci.

    Moim zdaniem operator powinien wysyłać w SMS kod, który wpisany w jakimś
    formularzu na jego stronie powoduje zablokowanie nowej karty.
    Znalezienie dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu nie wydaje sie
    obecnie problemem.



    --
    Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1