  • Data: 2011-01-26 08:40:46
    Temat: Re: oszustwo allegro - paranoja - ważne!
    Od: cyklista <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:
    > Reasumując, aby uznać czyn za oszustwo muszą być spełnione trzy warunki:
    > 1. Wprowadzenie w błąd
    > 2. celem niekorzystnego rozporządzania mieniem przez kogoś
    > 3. dla korzyści majątkowej.
    >
    > Przy sprzedaży na allegro, nie jesteś w stanie udowodnić, że ten człowiek
    > już wtedy wyczerpał łącznie te trzy warunki.
    >
    > Natomiast w momencie, kiedy już zawarliście umowę, to on mógł Cię kłamać,
    > wprowadzać w błąd, aby wykpić się od naprawy tego. Ale nie był spełniony
    > warunek (2), gdyż nie miało to na celu skłonienia Ciebie do rozporządzania
> [...]

    Jak kupię dysk a dostanę cegłę to nie ma problemów z wszystkimi trzema
    warunkami, nieważne czy to było na allegro, stronie, czy jakikolwiek
    inny sposób zamówione i są dowody na to co zamawiałem a co dostałem. Co
    innego jak oszust będzie sprytny i pod pozorem sprzedawania HDD do kompa
    będzie sprzedawał atrapę HDD, lub dyski popsute.

    To że allegro nie ma ochoty współpracować mnie wcale nie dziwi,
    oszczędzają pieniądze z teoretycznego ubezpieczenia kupujących i mają
    dużo mniej roboty co powoduje mniejsze koszty pracownicze. Po prostu
    chodzi o zysk i nic więcej.