  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: oszustwo allegro - paranoja
    <4ced4d3e$0$22794$65785112@news.neostrada.pl>
    <ick2ce$l7a$1@inews.gazeta.pl>
    <4cee9372$0$27025$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <4ceed04b$0$22809$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <4cefd578$0$22794$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 26 Nov 2010 17:12:28 +0100

    On 2010-11-26, allegrowy żuczek <b...@m...pl> wrote:

    [...]

    > poza tym ja powołałem się na cały artykuł 13sty tej ustawy a nie na 13.1. i
    > 13.4 , coś źle przeczytałeś, a jak dobrze przeczytasz to się dowiesz ze
    > gwarancja musi być dokumentem,

    Paragon jest dokumentem.

    > ten dokument możne być reklamą, ale musi spełniać warunki opisane w artykule,

    Te które zaczynają się od słów "oświadczenie gwarancyjne >>powinno być<<"?
    http://www.sjp.pl/powinno
    http://www.sjp.pl/musi
    Dla mnie to dwa różne znaczenia.

    Tak, wiem interpretacje Cię nie interesują.

    > po pierwsze właściciel firmy odpowiada za swoich pracowników, po drugie
    > gdyby to była pomyłka, to po poinformowaniu właściciel, czy pracownik by
    > sprawdziło i by o tym wiedział, wiedział by jaka kwota została zapłacona,
    > wiedział by jaka została zaksięgowana, wiedział by ile wpłynęło do kasy i
    > wiedział by od jakiej kwoty zapłacił podatki, a skoro by wiedział to nie
    > kłamał by że winą opóźnienia jest poczta i będzie to reklamował, więc
    > świadomość i celowość jest oczywista,

    I z czego by to wiedział? Z dokumentów poczty które poszły do biura
    rachunkowego i nie ma do nich dostępu bezpośrednio?

    > kuźwa czy przy polskiej policji i prawnikach allegrowy żuczek robi za darmo
    > za Holms'a?

    Raczej po prostu forsujesz swój punkt widzenia i tyle.

> [...]
    > stwierdzić czy oszustwo było czy nie i niech nie twierdzi ze to nie do
    > udowodnienia!

    Więc nie głoś wszem i wobec, że ktoś coś zrobił, skoro tego nie umiesz
    udowodnić.

    > wpłata na konto to dokument, zamówienie to też dokument,
    > faktura to też dokument, jeśli w dokumentach są niezgodności to właściciel
    > się o tym dowiaduje i wie czy zapłacił podatek od kwoty wpłaconej, czy od
    > kwoty z poczty, wie co zrobił z kwotą różnicy między zamówieniem a wysyłką
    > i na pewno wie ze jej nie zwrócił, zgadzasz się?

    W zależności od wielkości firmy i stopnia zainteresowania właścieciela
    pojedynczymi transakcjami, to jest to prawda, albo i nie. Sugerujesz,
    że właściciel Merlina wie do kogo i po ile poszła paczka dnia 25.11.2010
    o godzinie 17:02 i ile zapłacił za przesyłkę?

    Usilnie starasz się *wmówić* złą wolę i nie przyjmujesz argumentacji,
    że to mogła być zwykła pomyłka. A szczerze mówiąc, jakbym miał takiego
    pieniacza który na siłę mi wmawia, że jestem winny całemu złu tego świata,
    to też bym go spławiał jak najszybciej.

    Przynajmniej dopóki by nie przyszedł spokojnie z konkretami.

    > jak pisałem wyżej, ja nie posiadam uprawnień policji, sądu, czy urzędu
    > skarbowego, ja podejrzewam i zgłaszam to, a sprawdzenie tego podejrzenia już
    > należy do owych organów a nie do mnie!
    > pewnie jeszcze stwierdzisz że ja mam gościa przeszukać, zrobić mu proces i
    > zamknąć do swojej piwnicy, bo po co ktoś ma to za mnie robić? paranoja!

    Zrobisz co zechcesz, to wolny kraj. Najwyżej potem Ty poniesiesz tego
    konsekwencje jak się firma wnerwi i wystosuje zarzuty względem Ciebie
    o pomówienie.

    Już Ci tu poradzili, byś szukał na drodze cywilnej. Udaj się do prawnika
    (nie, na grupie nie siedzą wyłącznie prawnicy, jak Ci się chyba wydaje),
    poproś o konsultację, przedstaw _fakty_ i dowody jakie masz, _bez ich oceny_
    (czyli bez nazywania kogoś oszustem) i zwyczajnie zapytaj jakie masz opcje.

    Niezorganizowanym wyzywaniem od oszustów raczej sobie nie pomożesz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl