    From: "pmlb" <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oszust allegro wyrok itd
    Date: Tue, 19 Oct 2010 22:59:58 +0100

    ?

    > troche dziwne podejscie, chyba nie wyobrazasz sobie handlu bez allegro i
    > sklepow internetowych

    Bez allegro? A dlaczego nie? Jest ebay o stokroc bezpieczniejszy od allegro.
    A sklep internetowy top zupelnie cos innego, inne regulacje prawne i
    standardy.

    > zawsze kupujesz w sklepach lokalnych?

    Allegro to nie sklep internetowy ale bazar internetowy w dodatku praktycznie
    nie zabezpieczony przed zlodzejami drobnymi naciagaczami.
    Allegro to zero, marna kopia ebay nastawiona na zysk dla wlasciieli portalu.
    Na ebay oszusci sa ograniczeni do marginesu. Ale do tego potrzeba checi i
    czasem starty, co jednak w dalszym odstepie czasu przynosi realne zyski.
    Allegro jak wiekszosc poslkiego handlu - napchac i tyle, wiecej mnie nie
    obchodzi, widzialy galy co braly itp. Taki bazar Rozyckiego.
    Osobiscie duzo kupujue przez internet, duzo na ebay itp. Ale na allegro to
    bym sie nie zdecydowal... Przypadkowi sprzedawcy, brak zabezpieczenia ze
    strony poprtalu.
    Na ebay nie masz tego, tam by zaczac sprzedawac trzeba przejsc proces
    weryfikacji bankowej. Pierwsze iles sprzedrzy mozeliwe jest wylacznie
    poprzez konto paypal, choc mi sie to nie podba ze wzgledu na przekonania
    (zmuszanie ludzi do okreslonego zachowania) to jednak jako klient wiem, ze
    osoba sprzedajaca nie jest anonimowa ale zweryfgikowana co do adresu i
    konkretnego istniejacego konta bankowego. Porownanie w tym wzgledzie allegro
    do ebay to jak porwnanie bazaru Rozyckiego na pradze z Galeria Handlowa.. I
    tyle.