  • Data: 2004-03-30 19:49:58
    Temat: Re: oskarżenie prywatne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:c4c307$lh5$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > w jakim terminie od dnia, w którym dowiedziałam się o popełnieniu
    > przestępstwa wobec mnie moge wystąpić do sądu z oskarżeniem prywatnym?
    > dzieki za konkretne odpowiedzi
    > koteczek

    Karalność przestępstwa ściganego z oskarżenia prywatnego ustaje z upływem
    roku od czasu, gdy pokrzywdzony dowiedział się o osobie sprawcy
    przestępstwa, nie później jednak niż z upływem 3 lat od czasu jego
    popełnienia. (art. 101§2 kk) Jeżeli w okresie przewidzianym w art. 101
    wszczęto postępowanie przeciwko osobie, karalność popełnionego przez nią
    przestępstwa ustaje z upływem 5 lat od zakończenia tego okresu. (art. 102
    kk)

    Tak więc wniosek o ukaranie masz złożyć nie później niż w rok od chwili,
    gdy się o osobie sprawcy dowiedziałaś i nie później niż trzy lata od
    samego zdarzenia.