  • 1. Data: 2004-03-30 15:13:58
    Temat: oskarżenie prywatne
    Od: "Agnieszka" <a...@i...pl>

    w jakim terminie od dnia, w którym dowiedziałam się o popełnieniu
    przestępstwa wobec mnie moge wystąpić do sądu z oskarżeniem prywatnym?
    dzieki za konkretne odpowiedzi
    koteczek

  • 2. Data: 2004-03-30 19:49:58
    Temat: Re: oskarżenie prywatne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > w jakim terminie od dnia, w którym dowiedziałam się o popełnieniu
    > przestępstwa wobec mnie moge wystąpić do sądu z oskarżeniem prywatnym?
    > dzieki za konkretne odpowiedzi
    > koteczek

    Karalność przestępstwa ściganego z oskarżenia prywatnego ustaje z upływem
    roku od czasu, gdy pokrzywdzony dowiedział się o osobie sprawcy
    przestępstwa, nie później jednak niż z upływem 3 lat od czasu jego
    popełnienia. (art. 101§2 kk) Jeżeli w okresie przewidzianym w art. 101
    wszczęto postępowanie przeciwko osobie, karalność popełnionego przez nią
    przestępstwa ustaje z upływem 5 lat od zakończenia tego okresu. (art. 102
    kk)

    Tak więc wniosek o ukaranie masz złożyć nie później niż w rok od chwili,
    gdy się o osobie sprawcy dowiedziałaś i nie później niż trzy lata od
    samego zdarzenia.

  • 3. Data: 2004-03-30 20:46:52
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Agnieszka wrote:

    > w jakim terminie od dnia, w którym dowiedziałam się o popełnieniu
    > przestępstwa wobec mnie moge wystąpić do sądu z oskarżeniem prywatnym?

    art.101§2 kodeksu karnego

    KG

  • 4. Data: 2004-03-31 07:02:00
    Od: "Agnieszka" <a...@i...pl>

> [...]
    >
    > Tak więc wniosek o ukaranie masz złożyć nie później niż w rok od chwili,
    > gdy się o osobie sprawcy dowiedziałaś i nie później niż trzy lata od

    Ślicznie dziękuję. Mam jeszcze jedno pytanie.
    Czy występując z oskarżenia prywatnego pismo powinien napisać adwokat czy
    moge takie pismo sama spożądzić?

  • 5. Data: 2004-03-31 08:24:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ślicznie dziękuję. Mam jeszcze jedno pytanie.
    > Czy występując z oskarżenia prywatnego pismo powinien napisać adwokat
    czy
    > moge takie pismo sama spożądzić?

    Możesz sama. Możesz również podejść do najbliższej jednostki policji i
    złożyć to ustnie do protokołu - prześlą do sądu, a sąd wezwie Cię do
    uiszczenia opłaty.

  • 6. Data: 2004-03-31 13:23:29
    Od: "Agnieszka" <a...@i...pl>

> [...]
    >
    > Możesz sama. Możesz również podejść do najbliższej jednostki policji i
    > złożyć to ustnie do protokołu - prześlą do sądu, a sąd wezwie Cię do

    A ta opłata, jak wysoka może być przy oskarżeniu o zniesławienie?

  • 7. Data: 2004-03-31 14:55:49
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Agnieszka wrote:
    > A ta opłata, jak wysoka może być przy oskarżeniu o zniesławienie?

    300 zł

    KG

  • 8. Data: 2004-03-31 19:02:12
    Od: "Agnieszka" <a...@w...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > 300 zł
    >
    > KG

    nie sądziłam, że to tak duża kwota(jak dla mnie przynajmniej). czy mozna w
    takim postępowaniu złożyć wniosek o zwolnienie od kosztów? czy da sie to tak
    zrobić aby nie wnosić tej opłaty na początku, przynajmniej nie w calości?

  • 9. Data: 2004-03-31 19:33:48
    Od: "Piter" <x...@k...org>

    Naturalnie ze mozesz sie starac o zwolnienie z tego ryczaltu, rowniez
    czesciowe, no i w przypadku uznania oskarzonego za winnego, warunkowego
    umorzenia, umorzenia z powodu znikomej szkodliwosci, koszty postepowania (a
    wiec i oplata jaka uiscisz beda zasadzone na ciebie od oskarzonego)
    piter