  • Data: 2006-05-02 15:42:58
    Temat: Re: oprogramowanie typu
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Dokonując analizy optycznej (czyli patrząc, jak kto woli).

    No właśnie tu jest pies pogrzebany. Bo jedna osoba patrząc na obie
    płytki powie (w przypadku B): ,,obie oryginalne'', a inna powie ,,ta z
    lewej piracka a ta z prawej oryginalna''. Zauważ, że aby takie patrzenie
    miało sens, musi go dokonywać producent, bo *tylko on* ustala zasady,
    warunki i cechy które płytka musi spełniać aby była oryginalną.
    Microsoft każe czasami pokazywać jakieś certyfikaty, FSF każe dołączać
    tekst GPL i dawać dostęp do źródeł. Jedynie producent jest w stanie
    władnie stwierdzić która z płyt jest oryginalna (legalna) a która
    piracka (nielegalna, idziesz za kratki).

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak