    From: namikk <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: opłata za pozew w postępowaniu cywilnym
    Date: Wed, 01 Apr 2009 08:07:57 +0200

    causa1980 wrote:

    > Jeżeli składasz pozew sam, nie będąc reprezentowanym przez adwokata
    > lub radcę prawnego, to lepiej złożyć pozew i poczekać na wezwanie sądu
    > do uzupełnienia braków pozwu przez uiszczenie opłaty. Generalnie
    > opłata w sprawie o ochrone dóbr osobistych jest stala i wynosi 600
    > zł.

    Pozew miałby być złożony indywidualnie,zgadza się opłata jest stała i wynosi
    600 zł, ale tak sobie googluje i wychodzi mi wątpliwość, czy przypadkiem
    nie trzeba będzie wpłacić 5% wartości wskazanej kwoty zadośćuczynienia
    np.100.000x5%=5.000 zł?
    Ewentualnie wg. wskazanego wcześniej linku jest pozycja:
    "W sprawie podlegającej rozpoznaniu w postępowaniu uproszczonym pobiera się
    od pozwu opłatę stałą, przy wartości przedmiotu sporu lub wartości
    przedmiotu umowy:
    1) do 2.000 złotych - 30 złotych;
    2) ponad 2.000 złotych do 5.000 złotych - 100 złotych;
    3) ponad 5.000 złotych do 7.500 złotych - 250 złotych;
    4) ponad 7.500 złotych - 300 złotych"
    No to ewentualnie wychodziłoby 300 zł, oczywiście jeżeli dobrze to rozumiem?
    Czy ktoś jest w stanie naprowadzić laika w tej kwestii,który sposób myślenia
    jest prawidłowy?