  • Data: 2006-07-17 17:12:24
    Temat: Re: opłata sądowa
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zasądzono mi grzywnę i opłatę sądową, zwolnienie z wydatków sądowych.
    >
    > Co to jest ta opłata sądowa? Jaka podstawa prawna?
    > Co z tego mogę rozłożyć na raty i jak się za to zabrać?

    Hmm, więc zostałeś skazany na karę grzywny, jak rozumiem? W takim razie
    podstawą orzeczenia o kosztach jest (nie mam przy sobie przepisów ale myślę,
    że dobrze pamiętam ;D) art. 627 k.p.k. a wysokość opłąty ustala się na
    podstawie przepisów ustawy o oplatach w sprawach karnych (z '73 roku)

    rozłożyć na raty?? a i owszem, pismo do sądu, który wydał wyrok w pierwszej
    instancji, można domagać się rozłożenia na raty bądź odroczenia grzywny (z
    opłątą chyba jest tak samo)

    pzdr
    mk