  • 1. Data: 2006-07-17 12:01:03
    Temat: opłata sądowa
    Od: y...@g...pl

    Zasądzono mi grzywnę i opłatę sądową, zwolnienie z wydatków sądowych.

    Co to jest ta opłata sądowa? Jaka podstawa prawna?
    Co z tego mogę rozłożyć na raty i jak się za to zabrać?

    Dziękuję.

  • 2. Data: 2006-07-17 17:12:24
    Temat: Re: opłata sądowa
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

    > Zasądzono mi grzywnę i opłatę sądową, zwolnienie z wydatków sądowych.
    >
    > Co to jest ta opłata sądowa? Jaka podstawa prawna?
    > Co z tego mogę rozłożyć na raty i jak się za to zabrać?

    Hmm, więc zostałeś skazany na karę grzywny, jak rozumiem? W takim razie
    podstawą orzeczenia o kosztach jest (nie mam przy sobie przepisów ale myślę,
    że dobrze pamiętam ;D) art. 627 k.p.k. a wysokość opłąty ustala się na
    podstawie przepisów ustawy o oplatach w sprawach karnych (z '73 roku)

    rozłożyć na raty?? a i owszem, pismo do sądu, który wydał wyrok w pierwszej
    instancji, można domagać się rozłożenia na raty bądź odroczenia grzywny (z
    opłątą chyba jest tak samo)

    pzdr
    mk

  • 3. Data: 2006-07-17 20:41:35
    Od: n...@g...pl

    Dnia Mon, 17 Jul 2006 17:12:24 +0000 (UTC), Kaiser Souza napisał(a):

    > podstawie przepisów ustawy o oplatach w sprawach karnych (z '73 roku)

    Dziękuję, znalazłem już tę ustawę.

    > rozłożyć na raty?? a i owszem, pismo do sądu, który wydał wyrok w pierwszej
    > instancji, można domagać się rozłożenia na raty bądź odroczenia grzywny (z
    > opłątą chyba jest tak samo)

    Jak skutecznie umotywować wniosek? W jakim terminie go składać? Na ile rat
    można rozłożyć maksymalnie?

  • 4. Data: 2006-07-18 15:47:53
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

    > Jak skutecznie umotywować wniosek? W jakim terminie go składać? Na ile rat
    > można rozłożyć maksymalnie?

    Dostałeś już wezwanie od sadu do zapłącenia grzywny + kosztów w terminie 30
    dni?? Jeśli nie, to jeszcze masz czas, jeśli dostałeś to też nie ma się co
    martwić zawczasu. Napisz wniosek do sadu (który w I instancji Cię skazywał),
    o odroczenie lub rozłożenie na raty (jak wolisz) grzywny i kosztów. Musisz
    wykazać, że natychmiastoweściągnięcie tej kasy pociągnęłoby dla Ciebie lub
    Twojje rodziny zbyt ciężkie skutki - o tytm mowa w art. 49-51 i 206 k.k.w.

    pzdr
    mk

  • 5. Data: 2006-07-18 16:19:38
    Od: n...@g...pl

    Dnia Tue, 18 Jul 2006 15:47:53 +0000 (UTC), Kaiser Souza napisał(a):

    > o tytm mowa w art. 49-51 i 206 k.k.w.

    Bardzo dziękuję.