  • Data: 2008-02-29 13:41:39
    Temat: Re: odstąpienie od umowy o dzieło [długie]
    Od: krigtopf <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    PaweLL wrote:
    [..]
    > Kto ma rację? Zamawiający faktycznie korzysta z dzieła , ale wykonanego
    > nieoficjalnie , po odstąpieniu od umowy, dla zadośćuczynienia za opóźnienie.
    > Jeśli uznać to odstąpienie za ważne , to czy za dzieło wykonane po odstąpieniu
    > (już poza umową?) należy się zapłata?

    1. Tego rodzaju projekt jest również przedmiotem prawa autorskiego,
    dlatego korzystanie z niego bez zgody twórcy jest naruszeniem jego praw.
    W tym wypadku twórca może się domagać zadośćuczynienia.

    2. Zakładając, że odstąpienie od umowy było skuteczne (nie analizowałem
    tego), brak jest zezwolenia twórcy na korzystanie wyrażonej na piśmie.

    3. Jeśli obowiązujące jest zezwolenie ustne, można traktować je jako
    licencję niewyłączną, jednak istnieją poważne trudności z udowodnieniem
    jej.

    4. Niezależnie od odstąpienia od umowy, twórca zachowuje prawo do 25%
    wynagrodzenia umownego, nawet jeśli utwór ma usterki. Po takim
    odstąpieniu zamawiający nie ma jednak prawa do korzystania z utworu.

    krigtopf