    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odśnieżanie przed posesją
    Date: Sat, 9 Jan 2010 23:35:10 +0100

    On Sun, 3 Jan 2010, d...@n...pl wrote:

    > Ciekawe czy za granicą w cywilizacji też tak jest, że państwo przerzuca swe
    > obowiązki?

    Jak o TEN obowiązek chodzi, to raczej przywędrował do .pl (której
    przecież nie było trochę czasu na mapie, a tym samym formalnie
    obowiązujących w niej praw) z dość bliskiego zachodu :]
    Nie, to nie znaczy że "cywilizacja" jako całość stosuje (ów
    przepis) jako normę :> (chyba bardziej jest to wyjątek).

    Mnie ciekawi, czy (historycznie) wprowadzenie tego obowiązku
    było związane z jakimiś wymiernymi przywilejami dla posiadaczy
    sąsiednich nieruchomości (i nie mam na myśli "rozprzestrzenienia"
    się takiego prawa metodą wprowadzenia "z dobrobytem inwentarza"
    przy okazji przejęcia zaboru, lecz raczej wersję pierwotną).

    pzdr, Gotfryd